حضور در مدرسه و جمع همسالان بهترین راه برای سلامت روان دانش آموزان

مدیر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان همدان گفت: حضور در مدرسه و جمع همسالان بهترین راه برای تامین سلامت روان دانش آموزان است .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهتاب سنگستانی ,مدیر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و احتمال بروز استرس در فرزندان در زمینه احتمال ابتلا به کرونا، خانواده‌ها باید در مورد نگرانی‌های فرزندان با آن‌ها به طور صریح و صمیمانه گفت‌وگو کنند.

او در ادامه افزود: در صورت بازگشایی مدارس،  رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شامل حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، شستشو و ضدعفونی مرتب دست ها،  سبب حفظ سلامتی آنان در مدارس می‌شود و در کاهش استرس دانش آموزان موثر است.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: واکسیناسیون همگانی یکی از مهمترین اقداماتی است که راه را برای بازگشایی مدارس هموار می‌کند بنابراین مشارکت در این امر گام موثری برای پایان محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا است.

سنگستانی ادامه داد: بنابراین سازگاری با شرایط کنونی و تغییر سبک زندگی در راستای حفظ سلامت جسمی و روانی، یکی از ضروریات است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که خانواده‌ها به ویژه کودکان کمترین آسیب را ببینند.  

او اجرای برنامه‌های پرورشی،  فرهنگی و ورزشی در فضای مجازی مدارس با هدف اقناع و تامین سلامت روان دانش‌آموزان را از راهکار‌های کاهش آسیب ناشی از تعطیلی مدارس دانست و تصریح کرد: انجام فعالیت بدنی توسط اعضای خانواده با یکدیگر و در محیط خانه، علاوه بر سلامت جسمی در تامین سلامت روانی افراد نیز موثر است.  

سنگستانی گفت: استفاده از فیلم‌های ورزشی آنلاین (برخط)و بازی‌های رایانه ای که به حرکت بدنی نیاز دارند انجام فعالیت‌های مفرح در خانواده از قبیل تماشای فیلم با یکدیگر، کتابخوانی، مشاعره، بازی‌های فکری در غنی سازی اوقات فراغت مفید است.

پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۳۰۰هزار دانش آموز در بیش از ۲هزار و ۵۰۰مدرسه استان همدان تحصیل کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.