کرونا و خشونت کودکان

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان همدان گفت:شیوع ویروس کرونا در افزایش خشونت و بدرفتاری کودکان تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر مهتا سنگستانی مدیر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: کاهش و محدودیت ارتباطات، حضور فرزندان در خانه به جای مدرسه، تعطیلی برخی مشاغل و کاهش درآمد خانواده‌ها و استرس خانواده برای فراهم کردن کلاس آنلاین(برخط) برای فرزندان از ریسک فاکتور‌های (عوامل خطر) افزایش خشونت خانگی کودکان است.

او بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، سامانه خود مراقبتی در حوزه سلامت روان برای استفاده جمعیت عمومی راه اندازی شده و همه افراد می‌توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه از خدمات آنلاین(برخط) این سامانه در حوزه سلامت روان استفاده کنند.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به عوارض اجتماعی و اقتصادی و آسیب‌های روانی نظیر استرس، اضطراب، ترس از مرگ خود و عزیزان، افسردگی و وسواس را از پیامدهای کرونا دانست و افزود: سامانه خودمراقبتی سلامت روان، راهی برای خود ارزیابی روانشناختی با پاسخ دادن به سوال‌های طرح شده در این سامانه است.

سنگستانی تاکید کرد: افراد بدون بیان مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه و انتخاب گزینه «خودارزیابی روانشناختی» به سئوالات ۱۰ گانه غربالگری در حوزه سلامت روان پاسخ داده و از سامانه بازخورد دریافت کنند.

اوگفت: در این سامانه بخشی برای آموزش پیش بینی شده و فایل آموزشی برای کنترل استرس و ارتقای مهارت تاب آوری در اختیار مراجعه کنندگان به پایگاه اینترنتی salamat.gov.ir قرار می‌دهد.

مدیر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تصریح کرد: علاوه بر محتوای آموزشی خودمراقبتی در حوزه سلامت روان، فهرست و آدرس مراکز خدمات جامع سلامت نیز گنجانده شده و افراد علاوه بر دریافت مشاوره تلفنی در صورت نیاز و با نظر پزشک می‌توانند به صورت حضوری نیز به نزدیکترین مرکز به محل سکونت مراجعه و از پزشکان و کارشناسان سلامت روان برای مراقبت‌های بهداشتی اولیه کمک بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.