عضو پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعدادی از مراکزی که در استان اصفهان کاشت مو انجام می‌دهند فاقد مجوز لازم هستند.

 ندا ادیبی متخصص پوست، مو و زیبایی و عضو پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: کاشت مو به روش‌های مختلفی از جمله FUT ,FIT، پانچ، گرافت و.. انجام می‌شود.

او افزود: کاشت مو فرآیندی زمان بر و نیازمند صبر و حوصله زیاد توسط پزشک و بیمار است و نیاز به تیم مجرب دارد و تا مشخص شدن نتیجه نهایی حدود
شش ماه تا یکسال زمان می‌برد و دوران نقاهت نیاز به مراقبت دارد، همچنین مهارت پزشک در انجام آن بسیار مهم است.

عضو پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان گفت: اگر پزشک مهارت لازم را برای کاشت مو نداشته باشد ممکن است باعث ایجاد اسکار در محل برداشت مو، عدم تقارن و برهم خوردن خط رویش طبیعی و ایجاد ظاهری نامناسب، عفونت‌های شدید در کف سر شود.

ادیبی با بیان اینکه ممکن است بیمار سالیان سال با این وضعیت درگیر باشد، گفت: این شرایط باعث ایجاد بافت کلوئید و جوش‌های چرکی می‌شود.

او با بیان اینکه حدود ۸ مرکز کاشت مو در اصفهان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تعدادی از مراکزی که در استان کاشت مو انجام می‌دهند فاقد مجوز لازم هستند.

عضو پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از همشهریان خواست فریب مراکزی که خدمات با قیمت پایین و وعده‌های دروغ می‌دهند را نخورند و حتما قبل از انجام این کار در مورد مهارت پزشک تحقیق کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاشت مو ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.