رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن را در طول سال متقبل شده تا به تولید یک میلیون مسکن در کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ساخت یک میلیون واحد مسکن در طول سال برای کمک به مردم در تأمین سرپناه مناسب است که در این راستا بنیاد مسکن نیز کمر همت بسته تا به اجرایی شدن این طرح کمک کند.

او تصریح کرد: پیش از این بنیاد مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را نوسازی می‌کرد که در قالب طرح جهش تولید مسکن این ظرفیت تا ۴۰۰ هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ارتقا خواهد یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شده و در برابر زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه دوام و قوام بیشتری دارند.

نیکزاد افزود: در ۱۵ سال اخیر اقدام خوبی از سوی بنیاد مسکن در نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی با محوریت خود مردم آغاز شده که این طرح نتایج سودمندی را نیز به همراه داشته است.

او در ادامه گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی قرار شده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز بنیاد مسکن ساخت واحدهای مسکونی را عهده‌دار شود که با احتساب نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در مجموع ۴۰۰ هزار واحد در طول سال به همت بنیاد مسکن ساخته و تحویل روستاییان و شهرنشینان زیر ۱۰۰ هزار نفر خواهد شد.

نیکزاد افزود: این کار سنگین با تلاش نیروهای فنی و تخصصی و همچنین تأمین مصالح از طریق شرکت‌های وابسته به بنیاد مسکن انجام می‌شود که امیدواریم همه ساله به تعهدات خود به درستی عمل کنیم.

او بیان کرد: در ساخت این واحدهای مسکونی بانک‌ها نیز با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به یاری مردم می‌آیند تا با الگوی مناسبی که در مقاوم‌سازی مسکن روستایی با محوریت مردم داشتیم، در اجرای این طرح نیز بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

نیکزاد ادامه داد: قرار است نظام مهندسی ۵۰ درصد در ساخت این واحدها تخفیف ارائه کرده و شهرداری‌ها نیز در صدور پروانه ۳۰ درصد به متقاضیان تخفیف داده و مساعدت کنند.

او در ادامه اظهار کرد: برای تأمین مصالح مورد نیاز از جمله سیمان و میلگرد قرار شده شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مسکن کمر همت ببندند تا در کنار کنترل قیمت سیمان و میلگرد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایط مناسبی را در تأمین مصالح شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.