طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهر آذربایجان غربی، ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز بوده که مهاباد از جمله آنهاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: براساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر، ۱۶ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و پلدشت نخستین شهری است که وضعیت نارنجی کرونایی پیدا کرده است.

وی افزود: ارومیه به همراه ماکو، شوط، سلماس، چایپاره، چالدران و خوی در شمال و همچنین میاندوآب، مهاباد، بوکان، نقده، اشنویه، پیرانشهر، سردشت، تکاب و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت قرمز کرونایی دارند.

مصطفوی تصریح کرد: وضعیت همه شهر‌های آذربایجان غربی از ششم شهریور امسال به مدت ۲ هفته قرمز بود و همچنان البته تعداد بیماران بستری در آذربایجان غربی بیش از ۲ هزار نفر است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بیان کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفر‌های غیرضروری در همه استان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

وی اضافه کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهر‌ها از جمله دورکاری ادارات، تردد‌های شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.