طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهر آذربایجان غربی، ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز بوده که مهاباد از جمله آنهاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: شهرستان‌های ارومیه، خوی، چایپاره، شوط، سلماس، پلدشت، چالدران و ماکو در شمال آذربایجان غربی و شاهین دژ، تکاب، اشنویه، میاندوآب، نقده، سردشت، مهاباد و بوکان در جنوب استان وضعیت قرمز کرونایی دارند.

علی مصطفوی با اشاره به اینکه فقط شهرستان پیرانشهر در وضعیت نارنجی کرونایی افزود: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفر‌های غیرضروری از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

او اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش سطح پروتکل‌ها شاهد افزایش ابتلا به کرونای دلتا و دو رقمی شدن آمار فوتی‌ها در استان هستیم به نحوی که طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایحان غربی ظرفیت پذیرش بیمار در برخی از مراکز درمانی تکمیل و در مابقی نیز مناسب نیست.

مصطفوی با یادآوری مسئولیت نظارتی دستگاه‌های متولی به ویژه فرمانداران برای اجرای دقیق محدودیت‌های ابلاغی تاکید کرد: تسریع در واکسیناسیون از طریق تشویق گروه‌های اعلامی و الزام به استفاده از ماسک و تأکید ویژه به عموم مردم برای رعایت کامل محدودیت‌های موجود در خصوص ورود و خروج به شهر‌های قرمز و نارنجی، پرهیز جدی از سفر‌های غیرضروری، اجتناب از حضور در مراکز مستعد ازدحام مثل بازار‌ها و پاساژ‌ها جز در مواقع ضروری و محدودیت در هرگونه تجمع در هر نقطه تحت هر عنوان و به هر مناسبت از ضرورت‌های روز‌های پیش رو است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: امیدواریم تا با درک شرایط پرخطر موج پنجم شیوع کرونا از تشدید وضعیت پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.