سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر یک هزار و ۹۲۰ شرکت تعاونی در استان اردبیل فعال هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رحیم‌زاده، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۹۲۰ شرکت تعاونی در استان اردبیل مشغول به فعالیت اقتصادی هستند و از این تعداد، حوزه‌های کشاورزی و خدمات بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده و ۱۶ درصد از ظرفیت اشتغال استان مربوط به بخش تعاون است که تلاش می‌شود با توسعه تعاونی‌های موفق بر تعداد این رقم افزوده گردد.

او افزود: شرکت‌های تعاونی یکی از بازوان اقتصادی کشور هستند و با توجه به شرایط تحریم و کرونا پارسال شرکت‌های تعاونی موفق به صادرات ۱۱ میلیون دلاری شدند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده جهت حمایت از بخش تعاون گفت: معافیت ۲۵ درصدی از مالیات و ارایه تسهیلات حمایتی از جمله مشوق‌های قانونی برای این بخش مهم اقتصادی کشور است.

رحیم‌زاده تصریح کرد: برگزاری دوره‌های توانمندسازی شرکت‌های تعاونی با هدف شناسایی واحد‌های فناور و خلاق این استان برای تبدیل به تعاونی‌های دانش بنیان از جنله اقدامات انجام شده در حوزه شرکت‌های تعاونی بوده است.

او با اشاره به کسب رتبه ملی توسط تعاونی عمران کارا استان اردبیل ادامه داد: در شانزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر ۱۳ شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف به‌عنوان برتر و شایسته تقدیر استانی و تعاونی عمران کارا به عنوان برتر ملی شناخته شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تعداد ۶ طرح تعاونی با سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۱۶۵ نفر همزمان با ۲۶۸ طرح تعاونی در سراسر کشور به‌صورت نمادین افتتاح شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.