سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مالی به فعالان بخش تعاون استان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رحیم‌زاده، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: پارسال ۱۸ میلیارد تومان از منابع داخلی بانک‌ها و ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری به شرکت‌های تعاونی فعال در استان پرداخت شده است.

او بر ضرورت حمایت از فعالان بخش تعاون با بخشودگی‌های بیمه‌ای، مالیاتی و همچنین پرداخت تسهیلات تاکید کرد و افزود: به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران فعالیت بخش تعاون علاوه بر ایجاد رفاه، آسایش، امنیت و اشتغال به ارتقا عدالت اجتماعی، کاهش فقر و فاصله طبقاتی در جامعه منجر شده است و بر این اساس باید مورد حمایت قرار گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچین با بیان اینکه ۱۶ درصد اشتغال ایجاد شده در استان اردبیل مربوط به بخش تعاون است، گفت: هم اکنون بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ شرکت تعاونی در استان فعال بوده و زمینه اشتغال بخش زیادی از جوانان بیکار را فراهم کرده‌اند.

رحیم زاده با اشاره به درخشش شرکت‌های تعاونی استان در جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای گفت: با هدف ترویج فرهنگ تعاون و معرفی الگو‌های موفق در حوزه تعاونی‌های کارآفرین و تولیدکننده جشنواره تعاون‌گران برتر به صورت غیرحضوری برگزار و در مجموع از استان اردبیل سه شرکت برتر در سطح ملی معرفی شده و ۶ شرکت تعاونی برتر استانی و هفت شرکت شایسته تقدیر نیز معرفی شدند.

او تصریح کرد که شرکت‌های تعاونی موفق و دارای تجربه با بهره‌مندی از ۲۵ درصد معافیت مالیاتی می‌توانند فعالیتشان را انسجام بیشتری بدهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.