نماینده جدید سازمان ملل در یمن اعلام کرد خشونت در استان‌های جنوبی یمن همچنان ادامه دارد و اجرای توافقنامه ریاض با موانعی همراه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «هانس گراندبرگ» نماینده جدید سازمان ملل در یمن با اعلام اینکه خشونت در استان‌های جنوبی یمن همچنان ادامه دارد، اعلام کرد درگیری‌ها در یمن بر گذرگاه‌های دریایی و ثبات در منطقه تأثیرگذار است.

نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن همچنین با بیان اینکه ازسرگیری عملیات انتقال مسالمت‌آمیز و فراگیر در یمن ساده نیست، گفت: «فرودگاه صنعا باید بازگشایی و فعالیت در بندر الحدیده نیز ازسرگرفته شود؛ غیرنظامیان و کسانی که به مأرب پناه برده‌اند در ترس مداوم به سر می‌برند.»

نماینده جدید سازمان ملل در یمن روز گذشته در اولین سخنرانی خود پس از تصدی این سمت اعلام کرد که نهایت تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ در این کشور به کار گیرد.

گراندبرگ افزود: «در صورتی که گروه‌های جنوب یمن نقش مسئولانه‌ای در تشکیل دولت ایفا نکنند، صلح در طولانی مدت ادامه نخواهد یافت و دولت (مستعفی) یمن در عدن به انجام مسئولیت‌هایش نمی‌پردازد و اجرای توافق ریاض با چالش‌هایی همراه است.»

وی گفت که وی به ریاض سفر خواهد کرد تا با «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن و دیگر طرف‌ها دیدار کند. وی همچنین گفت که در انتظار دیدار با مقام‌های جنبش انصارالله یمن است.

گراندبرگ  با بیان این‌که طرف‌های خارجی باید در توقف درگیری‌ها در یمن مشارکت داشته باشند، افزود: «رایزنی‌های اولیه با گروه‌های یمنی، منطقه‌ای و بین‌المللی فعال به زودی از سرگرفته می‌شود و طرف‌های درگیر از سال ۲۰۱۶ راه‌حل فراگیری را مورد مذاکره قرار نداده‌اند که همین موضوع سبب شده که مردم یمن در میانه جنگ باقی بمانند»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار