نماینده جدید سازمان ملل در یمن گفت: اطمینان خواهم داد که تمام تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ در یمن به کار گیرم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از عرب نیوز، هانس گراندبرگ، نماینده جدید سازمان ملل در یمن اعلام کرد که نهایت تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ در این کشور به کار گیرد.

نماینده جدید سازمان ملل در یمن در  اولین سخنرانی خود پس از تصدی این سمت گفت که از عوارض و چالش‌های پیش روی ماموریت خود آگاه است، اما اطمینان خواهد داد که تمام تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ در یمن انجام خواهد داد.

او گفت: «من می‌توانم به شما اطمینان دهم که هر کاری از دستم برآید برای دستیابی به صلح پایدار و عادلانه در یمن انجام خواهم داد. من و دفتر من همیشه در دسترس هستیم تا به اولویت‌های شما گوش دهیم و بر اساس خواسته‌های شما پیش برویم.»

گراندبرگ از طرف‌های درگیر در یمن و از طرفین منطقه‌ای و بین المللی خواست تا او را در رسیدن به این هدف یاری دهند.

نماینده سازمان ملل در امور یمن اضافه کرد:‌ «ما در پی صلح خواهیم بود. همچنین مسئولیت مشترک خود را در مورد آینده یمن به همه افراد درگیر یادآوری می‌کنیم. من به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در یمن منتظر تعاملات مستقیم، فراگیر و بیش از همه جدی با گفتگوکنندگان منطقه‌ای و بین المللی هستم.

یک هیئت سازمان ملل اعلام کرد از زمان آغاز جنگ یمن در سال ۲۰۱۵، دستکم ۱۸ هزار غیرنظامی در حملات هوایی در این کشور کشته یا زخمی شده اند.

بر این اساس، گروهی از کارشناسان که توسط سازمان ملل تعیین شده اند در گزارشی که به شورای حقوق بشر ارائه شد، اعلام کردند مردم یمن هر روز به طور میانگین شاهد ۱۰ حمله هوایی بوده اند که در مجموع بالغ بر ۲۳ هزار حمله از ماه مارس سال ۲۰۱۵ است.

در این گزارش که در آن برای تهیه آمار حملات هوایی به «پروژه اطلاعات یمن» استناد شده، مشخص شده است تمامی حملات هوایی از سوی متجاوزان به اصطلاح «ائتلاف» تحت فرماندهی عربستان سعودی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار