مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری میزان خرید تضمینی گندم در استان طی امسال را ۱۷ هزار و ۳۸۳ تن اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کیقباد قنبری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال خرید تضمینی گندم در استان نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافت.

او علت کاهش خرید تضمینی گندم در استان را کمبود تولید در پی کاهش بارش‌ها در سال زراعی جاری عنوان کرد و افزود: این وضعیت متوجه سراسر کشور است به گونه‌ای که کاهش خرید گندم در استان نسبت به دیگر استان‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد و در برخی استان‌ها به ۵۵ درصد نیز می‌رسد.

او میزان خرید تضمینی گندم در استان در امسال را ۱۷ هزار و ۳۸۳ تن اعلام کرد و گفت: برای این مقدار گندم ۸۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پول به کشاورزان استان پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


قنبری با بیان اینکه هزینه گندم خریداری شده در استان تا ۱۰ شهریور به کشاورزان پرداخت شده است، تصریح کرد: تنها ۷۰۰ میلیون تومان مطالبه کشاورزان پرداخت نشده که آن نیز تا چند روز دیگر تسویه می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان در تعاونی‌های روستایی و کارخانه‌ها به پایان رسیده است، تصریح کرد: تنها سیلوی شهید استکی استان تا مهر ماه آمادگی دارد تا چنانچه گندمی مازاد نیاز کشاورزان باشد را خریداری کند.

قنبری با بیان اینکه امسال هر کیلوگرم گندم به قیمت پنج هزار تومان از کشاورزان خریداری شده است، خاطر نشان کرد: خرید تصمینی گندم برای سال آینده هفت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده تا در ترغیب کشاورزان برای تولید گندم موثر باشد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.