کاهش ۳۰ درصدی تولید محصولات زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش شدید بارش‌ها و بروز خشکسالی موجب کاهش ۳۰ درصدی تولید محصولات باغی و زراعی در استان شده است.

به گزارش خبرتگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دومین نشست شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به ریاست عطاالله ابراهیمی و با حضور معاونین، مدیران ستادی و شهرستانی به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات شهدای سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: کاهش شدید بارش‌ها و بروز خشکسالی موجب کاهش ۳۰ درصدی تولید محصولات باغی و زراعی در استان شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: با توجه به بحران خشکسالی مدیریت آب و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی یک ضرورت است و باید تلاش شود با رفتن به سمت کشت‌های متراکم مانند تولیدات گلخانه ای، کمبود آب در بخش کشاورزی جبران شود.

ابراهیمی به خرید تضمینی گندم در استان اشاره و اضافه کرد: خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک در کشور از ارزش ویژه‌ای برخوردار است افزایش خرید گندم در دستور کار مدیران قرار گیرد.

او ادامه داد: علی رغم محدویت‌های خشکسالی و هجوم آفات در شهرستان خانمیرزا، عملکرد تولید محصولات استراتژیک نظیر کلزا در این شهرستان مطلوب بوده است.

ابراهیمی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم جهاد کشاورزی، حراست از اراضی کشاورزی بعنوان بستر تأمین امنیت غذایی و محور استقلال و خودکفایی است وتامین امنیت غذایی نسل حاضر و آینده مستلزم حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و استفاده بهینه، مستمر و موثر از آن است، با استقرار گشت حفاظت اراضی کشاورزی و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و قضایی باید از تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی جلو گیری کرد.

او بر سرعت بخشی به طرح کاداستر اراضی کشاورزی در راستای ایجاد پایگاه جامع و یک پارچه‌ی داده اطلاعات مکانی و توصیفی، فراهم شدن بستر پایش و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و برنامه ریزی جهت مدیریت یک پارچه‌ی اراضی در استان تاکید کرد.

ابراهیمی از راه اندازی سامانه توزیع نهاده‌های دامی در استان خبر داد و افزود: در راستای جلوگیری از انحرافات، رصد و نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی در آینده نزدیک سامانه توزیع نهاده‌های دامی در استان راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
چهارمحال و بختیاری ی روز پرآب ترین استان کشور بود حالا دیگه واسه خودشم نمیتونه بکاره