معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد در جلسه ستاد مدیریت بحران راهکار‌هایی برای حل معضل سگ‌های ولگرد ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، خشایار صنعتی معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد در جلسه ستاد مدیریت بحران با اشاره به معضل سگ‌های بلاصاحب اظهار داشت: انتقادات زیادی در این رابطه از طرف اصحاب رسانه و شهروندان به فرمانداری وارد شده است و با وجود آنکه تلاش‌هایی نیز توسط شهرداری برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب انجام شده، ولی عملا این تلاش‌ها بی نتیجه بوده است.

وی با بیان اینکه ماهانه هزینه قابل توجهی توسط شهرداری در ارتباط با جمع آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب انجام می‌شود، افزود: با توجه به ادامه دار بودن معضل سگ‌های بلاصاحب و همچنین افزایش آمار این حیوانات پیشنهاد می‌شود ساماندهی این موضوع به یک شرکت خصوصی برای کنترل جمعیت آن‌ها واگذار شود.

صنعتی با اشاره به احتمال بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید نیز تصریح کرد: وجود این حیوانان در سطح شهر خطرات زیادی برای دانش آموزان و شهروندان در طول روز ایجاد کرده که نیاز است شهرداری برای حل آن به طور ویژه وارد عمل شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مهاباد هم در این جلسه گفت: هم اکنون مبالغ زیادی بابت پرداخت دیه ناشی از وجود سگ‌های بلاصاحب به بدهی‌های شهرداری مهاباد افزوده شده است.

چیا آذربار ضمن انتقاد از دخالت انجمن زیست محیطی در امر جمع آوری سگ‌های بلاصاحب افزود: اجرای عملیات جمع آوری سگ‌های بلاصاحب با مخالفت و واکنش این انجمن‌ها روبه رو شده که این امر دست شهرداری برای ساماندهی این معضل را بسته است.

وی اضافه کرد: ماهانه حدود یک میلیارد ریال در کمپ نگهداری این سگ‌ها هزینه می‌شود که با توجه به شرایط نامناسب مالی شهرداری درخواست داریم برای حل این موضوع سایر ارگان‌های دولتی نیز شهرداری را در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.