سگ‌های بی صاحب در مهاباد ساماندهی می‌شوند

فرماندار مهاباد گفت: سگ‌های بی‌صاحب در این شهر که موجب بروز مشکلاتی برای برخی شهروندان شده ساماندهی می‌شوند.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد با بیان اینکه وجود سگ‌های بی‌صاحب در سطح شهر امنیت و آرامش مردم را سلب و لزوم ساماندهی آن‌ها را جدی کرده است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در برخی موارد مشاهده شده است که این سگ‌ها در سطح خیابان‌ها و معابر شهر به شهروندان حمله کرده و یا مشکلاتی را در تردد مردم در ساعات اولیه صبح یا شب‌ها بوجود آورده اند.

خدرلو افزود: عدم ساماندهی سگ‌های بی صاحب در سطح شهر مهاباد که یک شهر گردشگرپذیر است نه تنها باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای ساکنان این منطقه شده بلکه پرسه زدن این حیوانات در معابر عمومی زیبنده این شهر نیست.

این مقام مسئول اذعان کرد: مطابق قانون جمع آوری سگ‌های بی صاحب در حیطه وظایف شهرداری‌ها است و به استناد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی، حیوانی و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و مزاحم از وظایف این نهاد است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در مواجه با حیوانات گزیدگی بلافاصله به منظور دریافت خدمات بهداشتی و اقدامات پیشگیری از بیماری هاری می‌توانند در وقت اداری با شماره تلفن ۰۴۴۴۲۴۴۰۲۰۲ و در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل با واحد آنکال هاری مرکز بهداشت مهاباد با شماره تماس ۰۹۱۴۱۶۸۲۷۵۷ تماس بگیرند.

عصر روز سه شنبه ٩ شهریورماه ۱۴۰۰ جلسه ای با محوریت بررسی مشکلات واحد خدمات شهری و ارائه ی راهکار‌های مناسب جهت جمع آوری سگ‌های بی صاحب در سطح شهر با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری در سالن جلسات شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

 شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد با همکاری ادارات و نهاد‌های ذیربط با بررسی راهکار مناسب آن را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.