رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در قالب طرح‌های مایه‌کوبی دام در این شهرستان، هزار و ۶۳۴ قلاده سگ در مناطق روستایی علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به اینکه تنها روش پیشگیری از بیماری هاری واکسیناسیون سگ‌ها است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور سگ‌های صاحب‌دار مورد واکسیناسیون و قلاده‌گذاری قرار می‌گیرند.

آغاز با تأکید بر اینکه حیوان مبتلا به هاری باید معدوم سازی شود، افزود: طی سال گذشته هزار و ۶۳۴ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

این مقام مسئول ضمن درخواست از گله‌داران، دامداران و همچنین افرادی که سگ نگهداری می‌کنند برای همکاری لازم با اکیپ‌های واکسیناسیون، اذعان کرد: اولین کسانی که در معرض خطر و ابتلا به این بیماری هستند، خود صاحبان این حیوانات می‌باشند.

هاری بیماری ویروسی با میزان کشندگی بالا است که مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار به طور تصادفی و غالباً از طریق گزش به آن مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.