رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در این شهرستان جان شهروندان را تهدید می‌کند.

قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد با اشاره به افزایش تعداد سگ‌ها بلاصاحب در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیان داشت: در طول ۵ روز ۲۷ مورد حیوان گزیدگی در سطح شهر مهاباد اتفاق افتاده است که منجر به ۴ بستری در بیمارستان شده است و اگر سگ‌های بلاصاحب ناقل بیماری هاری باشند وضعیت شهر مهاباد بحرانی می‌شود.

امینی افزود: برای این تعداد سگ گرفتگی در طول این مدت ۲۷ واکسن هاری تزریق شده است با افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر آمار تعداد حیوان گزیدگی با شیب صعودی در شهرستان افزایش یافته است و گزارش‌های متعدد از همشهریان از حضور این حیوانات در گله‌های چند تایی که موجب آزار و اذیت عابران پیاده می‌شود به این مرکز اعلام شده است.

او با اشاره به اهمیت زمان تزریق واکسن هاری در ساعات اولیه خاطرنشان کرد: فردی که توسط حیوان گزیده می‌شود، می‌بایست در ۲۴ ساعت اولیه واکسن هاری را دریافت کند، در صورت عدم دریافت فرد ممکن است فرد به بیماری هاری مبتلا شود که کشنده و بدون درمان است.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد در پایان اضافه کرد: تمامی واکسن‌های هاری استفاده شده در مراکز بهداشتی توسط وزارت بهداشت تامین شده و هزینه هر دوز واکسن هاری برای یک فرد دچار حیوان گزیدگی ۷ یورو است.

امینی از شهروندان خواست در مواجه با حیوان گزیدگی بلافاصله به منظور دریافت خدمات بهداشتی و اقدامات پیشگیری از بیماری هاری در وقت ادارای با شماره تلفن ۰۴۴۴۲۴۴۰۲۰۲ و در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل با واحد آنکال هاری مرکز بهداشت مهاباد با شماره تماس ۰۹۱۴۱۶۸۲۷۵۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.