رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از شکست رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا در استان خبر داد و گفت: تعداد تزریق واکسن به مرز یک میلیون دُز رسید

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۴۳ هزار و ۱۵ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است افزود: این میزان از آغاز واکسیناسیون کرونا در استان به حدود ۲۵ هزار رسیده بود که براساس وعده‌ای که داده بودیم به فراتر از ۴۰ هزار دز رسید.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۹۹۸ هزار و ۴۶۹ دُز در مناطق مختلف آذربایجان غربی واکسن کرونا تزریق شده است و در تلاشیم تا سرعت تزریق افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همچنین از شناسایی یک هزار و ۶۳۰ بیمار مبتلای جدید به ‏کرونا ‏در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر در مراکز درمانی استان ‏بستری شدند‎.

او تعداد بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان را دو هزار و ۱۸۱ نفر اعلام کرد و افزود: از ‏کل ‏بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی، ۳۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز ‏درمانی استان بستری شده اند و، ۶۵ نفر نیز تحت ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند.

آقازاده با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۳۰ نفر از مردم استان شامل ۱۰ نفر در ارومیه و ۲۰ نیز نفر نیز در شهرستان‌های میاندواب، خوی، سلماس، بوکان، شاهین دژ سردشت، نقده، چالدران، چایپاره و مهاباد به علت ‏ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند افزود: کل فوتی‌های ناشی از کرونا ‏در استان به ۵ هزار و ۸۲۶ نفر رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
من ۱۰ روز پیش به عنوان بیمار دیابتی به مراکز خودروئی در ارومیه مراجعه کردم ولی گفتند به بیماران فقط مراکز بهداشت ولی مراکز بهداشت با وجود مراجعه بسیار و واکسن کم ۱تا ۳ ساعت بعد دریافت واکسن واکسن تمام میکردنند کااش حالا که واکسن بیشتر شده ساعت کار مراکز بهداشت دو شیفت شده و میزان واکسن بیشتر شود و بیماران در مراکز بهداشت پذیرش شوند