رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: این استان در نقطه اوج خیز پنجم شیوع کرونا قرار دارد و ایجاد روند نزولی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم وابسته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، دکتر جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: این استان در نقطه اوج خیز پنجم شیوع کرونا قرار دارد و ایجاد روند نزولی به رعایت پروتکل‌ها و رفتار مبتنی بر شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم وابسته است.

وی با بیان اینکه وضعیت استان آذربایجان غربی با تعداد بیش از چهار هزار نفر مراجعه روزانه به مراکز ۱۶ ساعته و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ بستری در بیمارستان‌ها بسیار نامناسب است، افزود: همه شهرستان‌های آذربایجان غربی همچنان در وضعیت قرمز هستند و شیوع بیماری نزولی نشده است. 

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۳۰۰ نفر بیمار کرونای در ICU و ۸۲ بیمار نیز با استفاده از ونتیلاتور به طور مصنوعی تنفس می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: البته تعداد افراد بیمار، تقریبا افزایشی ندارد و در نقطه اوج خود است که البته لازمه نزولی شدن آن رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌هی بهداشتی است.

آقازاده بیان کرد: در کشور به جز ۲ استان دیگر، همه استان‌ها وارد مرحله نزولی ابتلا به بیماری شده اند و اپیدمی موج پنجم در حال از بین رفتن است.

وی با اشاره به شروع واکسیناسیون اقشار مختلف از جمله دانشجویان و واحدهای صنعتی در خصوص فاصله زمانی اعلام شده بین دُز اول و دوم گفت: این بازه زمانی فقط برای بهبود سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: در صورت تامین واکسن به اندازه کافی، واکسیناسیون برای تمام گروه‌های سنی انجام خواهد شد.

تاکنون بیش از 955 هزار نفر از جمعیت استان در مقابله با بیماری کرونا واکسن کرونا دریافت کرده اند و حدود ۲۵۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و نزدیک به پنج هزار و ۸۰۰ نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.