رییس اداره دامپزشکی ایرانشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ٢٠٩ هزار راس دام سبک و سنگین برای مقابله با انواع بیماری در این شهرستان واکسینه شده اند.

سید محمد امین حسینی رییس اداره دامپزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: در راستای کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی از اول  امسال تاکنون بیش از ٢٠۵ هزار راس دام سبک و چهار هزار دام سنگین برای مقابله با انواع بیماری‌های دامی واکسینه رایگان انجام شده است.

وی افزود: اجرای عملیات‌های واکسیناسیون دام و طیور، بازدید از مرغداری‌ها و دامداری‌ها برای مراقبت از بیماری‌ها، بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز عرضه لبنیات سنتی بخش دیگری از فعالیت‌های اداره دامپزشکی ایرانشهر در راستای مبارزه با هرگونه بیماری است.

رییس اداره دامپزشکی ایرانشهر با بیان اینکه بیماری تب مالت از مهمترین بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است افزود: فردی که مبتلا به این بیماری شود چنانچه به‌موقع درمان نکند به طور حتم فوت خواهد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دامپزشکی تأمین بهداشت دام و حفاظت و صیانت از جمعیت دامی منطقه به عنوان یک سرمایه ملی است گفت: از تمامی دامداران به ویژه دامداران روستایی درخواست می‌شود برای حفظ سرمایه خود در برابر بیماری‌های واگیر دامی همکاری لازم با گروه‌های اعزامی دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار