احمد هاشمی از فوت ۱۷۰ مبتلای کرونایی معتاد در خراسان شمالی از زمان شیوع کرونا تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا بحث استعمال مواد مخدر را جدی بگیرند، گفت: این موضوع که بیان می‌شود اگر مواد مخدر استفاده کنیم به کرونا مبتلا نمی‌شویم و یا اینکه استفاده مواد مخدر هنگام ابتلا به کرونا از فوت بیمار جلوگیری می‌کند و یا اینکه موجب می‌شود تا خیلی زود روند بهبودی حاصل شود، صحت ندارد و درست نیست.


بیشتر بخوانید 


او  افزود: بطوریکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در این استان، بیش از ۱۷۰ نفری که معتاد بوده و به کرونا مبتلا شدند، فوت کردند.

هاشمی ادامه داد: هزار و ۲۷۰نفر افرادی بودند که اعتیاد داشته و به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری شده اند.

او  با اشاره به اینکه اعتیاد می‌تواند موجب افزایش مرگ و میر در بیماران مبتلا به کرونا می‌شود گفت : مواد مخدر مسکن‌های بسیار قوی هستند، درد عضلانی و سرفه‌ها را کم می‌کنند و از سوی علائم تنفسی همچون تنگی نفس را کاهش می‌دهند و ظاهرا بیمار خوب می‌شود، اما از درون ریه‌ها درگیر بیماری کووید ۱۹ می‌شود و از آنجاییکه بیمار علائم را نمی‌فهمد، دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کند.

این مختصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: در نتیجه این بیماران زمانی به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که دیر شده و پزشکان نمی‌توانند برای آن‌ها کاری کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه بنابراین مصرف مخدر برای مقابله با ویروس کرونا هیچ توجیه علمی ندارد، افزود: مردم حق دارند در این شرایط بحرانی نگران سلامتی خود باشند، اما نباید به هر شایعه‌ای توجه کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.