فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه هیرمند گفت: امروز توفیقی نصیب بسیجیان شد تا در خدمت عشایر تالاب خشکیده هامون باشند و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان هیرمند در قالب گروههای جهادی به کمک عشایر این منطقه آمدند.

سرهنگ محبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه هیرمند در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت : در قالب طرح کمک مومنانه بین عشایر منطقه  سبد مواد غذایی رایگان وآرد و ماسک توزیع شده است و همچنین طرح پایش سلامت تحت عنوان قرارگاه شهید سلیمانی را کیلومترها دورتر از شهرستان در بستر خشکیده تالاب هامون اجرا کردیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه هیرمند بیان داشت: همچنین در قالب طرح شهید سلیمانی و به منظور مقابله با کرونا، خانوارهای عشایری غربالگری شدند و به دلیل اینکه عشایر به مراکز بهداشتی دسترسی ندارند و از شهر دور هستند به این عزیزان واکسن کرونا تزریق شده است و اگر خانواری نیاز به حمایت داشته باشد، سایر مراحل بعدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی سال جاری و نبود آب در تالاب هامون عشایر بستر خشکیده این تالاب با کمبود آب برای احشام و خودشان مواجه هستند هر روز تانکرهای آب رسان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان هیرمند به عشایر این منطقه آبرسانی می کنند.

سرهنگ محبی اظهار داشت: هر یک از سیاه چادر های بستر خشکیده تالاب هامون یک کارگاه تولیدی به شمار می رود و به فرموده امام خمینی(ره) عشایر ذخایر انقلاب هستند و از ظرفیت و پتانسیل بالایی در مناطق مرزی برخوردار می باشند و مرزداران واقعی انقلاب اسلامی این عشایرهستندکه با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

وی گفت: باید به عشایر محترم منطقه توجه بیشتری شود چرا که عشایر با تولیدات مختلف دامی علاوه بر اینکه در اقتصاد نقش مهمی را ایفا می‌کنند، می‌توانند بسیاری از مشکلات را هم مرتفع سازند.

همچنین در پایان دیدار با عشایر منطقه تالاب خشکیده هامون از خانواه معظم شهید عشایر با اهدای لوح سپاس تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار