مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت:۲۷۴روستای این استان در مسیر سیلاب قرار دارندکه اجرای طرح‌های ایمن‌سازی در آن‌ها به۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه‌ای مدیرکل بنیادمسکن استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی در این استان بر روی گسل زلزله ساخته شده است، گفت: از این تعداد  ۸ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

او افزود: امسال ۵ هزار واحد مسکن روستایی استان زنجان با استفاده از تسهیلات  بنیادمسکن بازسازی و مقاوم سازی می‌شود که با ادامه این روند مقاوم‌سازی واحد‌های مسکن روستایی به ۸ سال زمان نیاز دارد.

خواجه ای ادامه داد: بر این اساس از سال ۱۳۸۴ تاکنون، از ۹۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی  استان زنجان  ۵۱ هزار واحد بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

او گفت: استفاده از مصالح نوین در ساخت‌ و ساز‌ها موجب تسریع در اجرای پروژه و افزایش کیفیت آن‌ها می‌شود و روند مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی را سرعت می‌بخشد.

مدیرکل بنیادمسکن استان زنجان ادامه داد: استفاده از ظرفیت بنیاد بتن برای ارتقای سطح کیفی ساخت و ساز‌ها از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن استان زنجان قرار دارد.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در این راستا امسال از ظرفیت این بنیاد، در اجرای هزار و ۹۰۰ واحد مسکن در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۵هزار مسکن در روستا‌های این استان استفاده خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.