مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: در ۴ماه نخست امسال صدور سند مالکیت برای واحد‌های مسکونی روستایی وشهری نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از۲برابر رشدداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،خواجه ای مدیرکل بنیادمسکن استان زنجان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، در ۴ ماه نخست امسال، هزار و ۶۰ فقره سند مالکیت برای واحد‌های مسکونی روستایی و شهری صادر کرده است و  این در حالی است که در مدت مشابه پارسال این تعداد، ۵۱۳ فقره بوده است.

او بابیان اینکه برخورداری از مزایای مالکیت تثبیت شده به خصوص برای اقشار روستائیان از ملزومات توسعه‌ موزون است، افزود: تاکنون ۶۸ هزار و ۷۰۷ فقره سند برای واحد‌های مسکونی روستایی به میزان ۷۴/۱ درصد کل واحدها، در استان زنجان صادر شده که این میانگین در کشور ۶۳/۳ درصد است و در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیادمسکن استان زنجان گفت: مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم سازی مسکن روستایی، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس به روستا‌ها، برخی اهداف عمده‌ ثبت و صدور اسناد و املاک روستایی است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.