سیزدهمین کارگاه آموزشی ویژه روسای شورای اسلامی شهرو روستا‌ها در شهرستان زرندیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،سیزدهمین کارگاه‌های آموزشی ویژه روسای شورای اسلامی شهرو روستا‌ها در دو بخش مرکزی و زوایه شهرستان زرندیه برگزار شد.

حمید پاکپور مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری مرکزی در حاشیه این مراسم گفت: یکی از موضوعات مهمی که در توسعه روستا‌ها مطرح است پرداختن به مقاله آمایش سرزمین است.

پاکپور افزود: مفهوم آمایش سرزمین این است که بر اساس استعداد‌ها و ظرفیت‌های هر روستا بتوانیم مسیر توسعه بهتر و برنامه‌ریزی برنامه ریزی بکنیم و به هدف مطلوب تری برسیم.

او اضافه کرد: از این جهت برنامه‌ریزی‌هایی که از پایین به بالا شکل گرفته از نظرات مردم و اهالی در قالب شورای اسلامی در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری مرکزی بیان کرد: از همین رو نقش شورا‌های اسلامی روستا در تحقق اهداف آمایش سرزمین و به تبع آن در توسعه کشور بسیار مهم است که اولین گام در این مسیر آشنا شدن اعضای شورا به وظایف قانونی خودشان است.

او ادامه داد: دوره‌های آموزشی در همین راستا در سراسر بخش‌های استان در حال برگزاری است تا حرکت خودشان را در چارچوب معینی قرار دهند که امروز هم سیزدهمین کارگاه‌های آموزشی ویژه روسای شورای اسلامی این دو بخش در شهرستان برگزار شد.

پاکپور اظهار کرد: در استان مرکزی ۸۰۱ روستای دارای شورای اسلامی هستند و ۷۹۱ روستا هم دارای دهیاری هستند که با حدود ۲ هزار و۵۰۰ نفر عضو شورا که رسیدگی به مباحث توسعه روستایی را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.