کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات شورا‌های اسلامی ویژه روسای شورا‌های اسلامی روستا‌ها در خنداب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات شورا‌های اسلامی ویژه روسای شورا‌های اسلامی منتخبین ششم دوره در روستا‌ها با حضور پاکپور مدیر کل دفتر روستایی استانداری مرکزی برگزار شد.

پاکپور مدیر کل دفتر روستایی استانداری مرکزی در حاشیه این نشست گفت: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در قانون پیش بینی شده است مشارکت مردم در امر توسعه روستا‌ها است که در قالب شورا‌های اسلامی شکل گرفته است.

پاکپور افزود: ۳ رکن مهم شورا‌های اسلامی، مجموعه دولت، نهاد دهیاری در توسعه روستا‌ها نقش آفرینی می‌کند و وقتی این ۳ رکن بتوانند با یک تعامل موثر و سازنده در کنار هم در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند قطعا شاهد تحولات اساسی در روستا‌ها خواهیم بود.

او اضافه کرد: یکی از الزامات این امر مهم این است که شورا‌های اسلامی با قوانین مرتبط آشنا باشند و در چهارچوب وظایفی که برای آن‌ها تعریف شده و اختیاراتی که قانون به آن‌ها داده بتوانند در جهت حل مشکلات مردم در روستا‌ها گام بردارند.

در استان مرکزی حدود ۲ هزارو ۵۰۰ نفر عضو شورا داریم که در کنار ۷۹۱ دهیاری به عنوان ذخیره‌های انسانی دغدغه‌مند در روستا‌ها در حال تلاش هستند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.