سرهنگ زارع گفت: ممنوعیت سفر و تردد به شهرها بر اساس رنگ‌بندی قرمز و نارنجی اِعمال و توسط دوربین‌های جاده ای و ماموران پلیس راه رصد و کنترل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس راه اصفهان گفت: در زمان حاضر سفر «از» و «به» شهر‌هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ قرار دارند ممنوع و جریمه‌های مربوط به آن نیز بطور هوشمند در حال ثبت شدن است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر اغلب شهر‌های استان اصفهان در وضعیت قرمز یا نارنجی هستند، افزود: به عنوان مثال امکان خروج از شهری که در وضعیت زرد است، وجود دارد، اما همان خودرو نمی‌تواند به شهری که در وضعیت نارنجی یا قرمز قرار دارد، وارد شود.

سرهنگ زارع با اشاره به اینکه دوربین‌های جاده‌ای به طور کشوری مدیریت می‌شود، تصریح کرد: در زمان حاضر همه دوربین‌ها فعال است و جریمه خودرو‌ها بر اساس محدوده تعریف شده شهری و وضعیت رنگ‌بندی آن‌ها اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راه اصفهان با تاکید بر پرهیز از سفر‌های غیرضروری و ماندن در خانه به‌دلیل شرایط موج پنجم کرونا، گفت: با وجود همه هشدار‌ها و تذکر‌های داده شده عده‌ای به‌دلیل تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی جریمه می‌شوند و ما جریمه‌های سنگین بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان نیز در این زمینه داشتیم.

سرهنگ زارع با اشاره به اینکه ورود خودرو‌ها از استان‌های همجوار نیز از ۹ ورودی اصلی اصفهان کنترل می‌شود، اضافه کرد: در زمان حاضر تردد در همه جاده‌های استان برقرار است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

وی خواب آلودگی را یکی از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای در روز‌های اخیر در استان خواند و اظهار کرد: برخی از رانندگان با وجود خستگی و خواب آلودگی اصرار به رانندگی دارند که همین امر در چند مورد به تصادف منجر شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان، بی توجهی به قوانین، سبقت و انحراف به چپ در جاده‌های ۲ طرفه را نیز از دیگر عوامل تصادفات جاده‌ای اخیر در استان دانست.

وی درباره وضعیت برخی از جاده‌ها و نقاط حادثه خیز اصفهان مانند محور " قلعه شور " (در جنوب کلانشهر اصفهان) تاکید کرد: پلیس راه اصفهان در چند نوبت تاکنون خواستار اصلاح و ساماندهی این محور‌ها شده است.

استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت قرمز همه گیری کووید-۱۹ قرار دارد و به غیر خور و بیابانک (با وضعیت زرد)، نایین، نطنز، آران و بیدگل و گلپایگان (با وضعیت نارنجی)، سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار حدود چهار هزار بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.