معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان شناسایی و بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، صدیق جدیدالاسلامی ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: قارچ سیاه بیماری جدیدی نبوده و در اثر یک نوع قارچ خطرناک به اسم موکورمایکوزیس که معمولا روی مواد آلی رشد کرده به انسان منتقل می‌شود و این بیماری در افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، دیده می‌شود.

او  با بیان اینکه متاسفانه این قارچ در کشور شیوع پیدا کرده و هم زمان استان ما راهم در بر گفته است،افزود: کمیته‌ای شامل تیم عفونی، چشم پزشک، متخصص گوش و حلق و بینی، داخلی و مدیر دارویی در استان تشکیل شده و پیگیری از قارچ سیاه و چگونگی جلوگیری از شیوع و درمان این بیماری را برعهده دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در مرکز درمانی بیمارستان کوثر با اختصاص یک بخش درمانی به این بیماران تمام تلاش خود را برای درمان و جلوگیری از شیوع آن به کار برده است.

جدیدالاسلامی گفت: قارچ سیاه در افرادی که دارای نقص ایمنی بدن، دیابت و فشارخون بالا هستند، بیشتر بروز می‌یابد و با توجه به اینکه کرونا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، زمینه ابتلا به این بیماری نیز افزایش می‌یابد.

او افزود: همچنین دیگر علائم بیماری قارچ سیاه ریوی شامل تب، سرفه کردن، درد قفسه سینه و تنگی نفس است و می‌تواند به صورت تاول یا زخم و ضایعات پوستی ظاهر و ناحیه آلوده سیاه شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.