خدرلو گفت: براساس پیش بینی ها اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، شاهد افزایش ابتلا و پیک گسترده تری از بیماری کرونا خواهیم بود.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پایین‌ترین میزان خود رسیده و اگر این روند ادامه پیدا کند، پیک‌های ۱۴ روزه در این شهرستان پایان نمی‌پذیرد و شاهد پیک جدید‌تر به مراتب گسترده‌تر خواهیم بود.

خدرلو همچنین نسبت به کاهش استفاده از ماسک در بین شهروندان هشدار داد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته فوت بیماران کرونایی در این شهرستان گزارش نشده، ولی شمار افراد بستری در بیمارستان مهاباد به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده و این امر زنگ خطری جدی برای افزایش حساسیت نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

این مقام مسئول اذعان کرد: شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان از ابتدای شیوع تاکنون به ۱۲ هزار و ۲۸۸ مورد رسیده و ۴۴۷ بیمار مبتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه روند ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان همچنان صعودی است، تصریح کرد: تا این لحظه به قله اوج ابتلا به کرونا در شهرستان نرسیده‌ایم، پیک کرونا در مهاباد نسبت به سایر شهر‌های کشور دیرتر آغاز شد و بالاجبار دیرتر هم پایان می‌پذیرد.

فرماندار مهاباد از مهمترین عوامل در انتقال بیماری کرونا را دورهمی‌ها در فضای سربسته عنوان و خاطرنشان کرد: فضای سر بسته در انتقال بیماری نقش مهمی دارد و نگرانی سیستم بهداشت و درمان نیز بدلیل تجمع‌های خانوادگی در محیط‌های سربسته است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.