طرح نسخه نویسی کلینیک‌های گیاهپزشکی برای اولین بار در شهرستان آباده اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرحیمی مسئول داروخانه گیاه پزشکی آباده گفت: به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه سموم و بهبود کیفیت غذایی خانوار، طرح نسخه نویسی کلینیک‌های گیاهپزشکی در آباده به مرحله اجرا درآمد.

او بیان کرد: این کار، از تحمیل هزینه‌های سنگین به کشاورزان جلوگیری و کیفیت محصولات کشاورزی نیز با مصرف درست و بهینه سموم بهبود می یابد.

شریفی قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی، طرح نسخه نویسی کلینیک‌های گیاه پزشکی در استان فارس در حال اجرا است که با اجرای آن مصرف سموم کشاورزی هدفمند و به صورت کارشناسی از سوی کلینیک‌های تخصصی گیاه پزشکی تجویز می‌شود.

احمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس ادامه داد: تاکنون ۱۲ داروخانه گیاه پزشکی در سطح استان فارس راه اندازی شده که برای اولین بار نیز این داروخانه در شهرستان آباده به کشاورزان خدمت رسانی می کند.

او افزود: در طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی ، کشاورزان با مراجعه به کلینیک گیاه پزشکی و ارائه نمونه و بیان مشکلات خود به کارشناسان کلینیک، نسخه استفاده از سموم مورد نیاز باغات و مزارع خود را دریافت می‌کنند و پس از آن با مراجعه به داروخانه گیاه پزشکی، سموم توصیه شده توسط کارشناسان را دریافت می کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.