متولیان با اشاره به سرعت واکسیناسیون در کشور گفت که ٨٠ درصد مردم ایران تمایل دارند واکسن بزنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس متولیان اپیدمیولوژیست و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه تیتر امشب بیان کرد:۶۴  درصد مردم ایران واکسن را قبول دارند و ١٦ درصد مردم ايران می پذیرند واکسن بزنند اما تردید دارند و این عدد خوب و خوشحال کننده‌ای است که ٨٠ درصد مردم ایران تمایل دارند واکسن بزنند.

او ادامه داد: اکنون با قول وزارت بهداشت و تحویل واکسن با سرعت زیاد برنامه‌ریزی‌ها برای تزریق روزانه یک میلیون دوز واکسن صورت گرفته است و با جهش‌های جدید کرونا باید پوشش واکسیناسیون به ٨٠ درصد برسد تا ایمنی جمعی جلوی اپیدمی را بگیرد.

متولیان گفت: بیش از ۵٠ درصد بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه جان خود را از دست می‌دهند و در شرایط کنونی تنها راه مقابله با کرونا واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی است.

در ادامه شاه عباسی رئیس بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش دربارهروند نزولی پیک پنجم کرونا بیان کرد: روند نزولی تعداد بستری شدگان و مراجعه‌کنندگان به اورژانس در روزهای اخیر نزولی است و تعداد تخت‌های اشغال شده کرونا به نصف رسیده است و امروز یکی از بخش‌های کرونا را تعطیل کردیم و پس از ضدعفونی بیمار عادی در بخش بستری کردیم.

او ادامه داد: اثربخشی واکسیناسیون را در کادر درمان بیمارستان مشاهده کردین و تغییر گروه سنی مبتلایان به کرونا به جوان‌ها به دلیل واکسیناسیون مسن‌ترهاست و در نتیجه اثر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر مشهود است.

شاه عباسی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته ٣٠ درصد مردم تمایل به واکسیناسیون ندارند و تمایل بالای مردم ایران به تزریق واکسن جای خوشحالی و مسرت دارد البته باید به مردم یادآوری کرد که حتی بعد از تزریق ٢ دوز واکسن احتمال ابتلا وجود دارد و دانست که افراد ٢ هفته پس از دوز دوم ایمن می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار