ویروس کرونا در افزایش خشونت خانگی، بدرفتاری با اعضای خانواده و وسواس تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۳۷ درصد تماس‌ها با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی در بازه زمانی اول فروردین تا پایان مرداد امسال زمانی در حوزه مشکلات خانواده و پرخاشگری خانگی بود.

او با بیان اینکه کرونا پیامد‌های منفی در روابط خانواده‌ها ایجاد کرده است، افزود: سه هزار و ۸۵۳ مورد معادل ۱۷ درصد تماس‌ها در حوزه مداخله مفرط خانوادگی بوده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: بدرفتاری عاطفی با ۲ هزار و ۲۶۸ مورد، بدرفتاری جسمی با یک هزار و ۳۶۸ مورد، کمبود اعتماد به نفس با ۲ هزار و ۹۷۶ تماس و دلشوره با یک هزار و ۸۴۷ مورد از جمله تماس‌های به ثبت رسیده در سامانه صدای مشاور بهزیستی مازندران بوده است.

گوهردهی با بیان اینکه ۹ هزار و ۷۲۲ تماس نیز به دلیل مشکل با همسر بوده است، گفت: مشکلات خُلقی و رفتاری برخی از مردم در زمان شیوع کرونا ویروس واقعیتی انکار ناپذیر است و مشکل والدین با فرزند، مشکل با خانواده همسر، مشکل با جنس مخالف، مشکل با هم‌سال، مشکل با همکار از دیگر تماس‌های مردم با سامانه صدای مشاور است.


بیشتر بخوانید:


مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: کرونا باعث وسواس در برخی از مردم نیز شده است بگونه‌ای که در پنج ماه گذشته بیش از ۲ هزار تماس در ارتباط با این موضوع در سامانه صدای مشاور مازندران ثبت شده است.

او افزود: پیامد‌های روحی ناشی از شیوع کرونا بسیار تاسف بار است و ترمیم مشکلات اجتماعی و فردی ناشی از شیوع این ویروس سال‌ها زمان خواهد برد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.