مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی سبب نوسازی آن ها در کشور می شود و شاهد کاهش تولید و آسیب به صنعت و اشتغال کشور هستیم.

جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به افزایش کشنده های فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور گفت: در سال ۹۷ اعلام شد که حدود ۲۰۲ هزار دستگاه نیاز به نوسازی دارند‌؛ برخی از کشنده‌هایی که اکنون در جاده‌ها تردد دارند علاوه بر آلایندگی بالا، مصرف سوخت زیادی هم دارند.

او با بیان اینکه ظرفیت نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین در داخل کشور وجود دارد، گفت: نیاز بازار ۶ هزار دستگاه کامیون کشنده در سال است که هم اکنون ۳ هزار دستگاه آن در کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود.

مزایا و معایب واردات کامیون چیست؟

این مقام مسئول با بیان اینکه واردات کامیون‌های دست دوم باعث می‌شود کامیون‌های اروپایی توسط کشور ما نوسازی شوند، گفت: در مقابل ما موظف به خدمات پس از فروش به کامیون‌های مستعمل هستیم و شاهد کاهش تولید داخل و آسیب به صنعت داخل و اشتغال باشیم.

وی گفت: این ادعا وجود دارد که در داخل کمبود کشنده وجود دارد و با واردات این کشنده‌ها این کمبود جبران می‌شود، اما این کار تنها باعث می‌شود صنعت کشور‌های دیگر رونق پیدا کند و هزینه‌های اضافی بر دوش رانندگان تحمیل کند.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به اینکه برخی ادعا دارند کیفیت کشنده‌های اروپایی بیشتر از کیفیت کشنده‌های داخلی است، گفت: کیفیت کشنده‌های داخلی کمتر از کشنده‌های وارداتی نیست و تمام کشنده‌های داخلی استاندارد‌های لازم را دارند و قیمت آن‌ها نیز متناسب با کیفیت آنها است.


بیشتر بخوانید: 


توسلی مهر با تاکید بر اینکه واردات کشنده‌های وارداتی توجیه اقتصادی ندارد، گفت: اکنون کشنده اروپایی را ۴ میلیارد تومان به فروش می‌رسانند؛ اگر فرض کنیم ۲ میلیارد تومان تسهیلات به آن تعلق گیرد، قسط ماهانه آن ۷۰ میلیون تومان می‌شود که علاوه بر این ماهانه ۳۵ میلیون تومان هزینه خودرو بر عهده راننده است، یعنی حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، اما مگر یک راننده چقدر درآمد دارد که این کشنده را بخرد و از پس هزینه‌های آن بر آید؟

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت کشنده‌های داخلی نصف قیمت کشنده‌های وارداتی است، گفت: در مقابل کشنده داخلی ۲ میلیارد تومان است که یک میلیارد تومان تسهیلات به آن تعلق می‌گیرد و راننده باید ماهانه ۳۵ میلیون تومان قسط پرداخت کند و ۳۵ میلیون تومان هم هزینه دارد که جمعا ۷۰ میلیون تومان می‌شود که اگر یک راننده ماهانه ۱۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد، ۴۰ میلیون تومان برایشان سود دارد؛ و توجیه اقتصادی برای خریداران ایجاد می کنند

به گفته مدیرعامل ایران خودرو دیزل، اگر بحث نوسازی توسط دولت فعال شود می‌توان تولید را افزایش داد و به نیاز داخل کشور پاسخ داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
یه کامیون ۱۵ سال کارکرده اروپایی شرف داره به کشنده به اصطلاح تولید داخل شماکامیون چینی عمر مفید ۲ ساله بعدش باید درآمدش با مکانیک و لوازم فروش تقسیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
هم واردات دست خودشونه هم مونتاژ در هر دوصورت کامیونو با چند برابر قیمت دارن میندازن به ملت قیمت کامیونهای اروپایی دست دوم از یک میلیار تجاوز نمیکنه ولی اینا چهار میلیار میندازن به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اگر به فکر نوسازی ناوگان حمل ‌نقل هستید باید با دلار دولتی واردات داشته باشیم اکثر کشورهای دنیا قیمت کامیون مناسب است الا ایران دلیل آن هم سود جویی بنگاه های اقتصادی در ایران است که دود آن به چشم مردم می رود وتاوان این قضیه را مردم درتصادفات جاده ای پرداخت می کنند
Netherlands (Kingdom of the)
فرهاد
۲۰:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اقای مدیر عامل تا زمانیکه جای راننده وماشین دار ننشستی ایراد سخن نکن شما جزئ اینکه راننده روبا ماشین های چینی بدبخت کنی هدف دیگری نداری شاید درزندانها برایشان جای تهیه کرده ای راننده انقدر بدبت شده حتی با ماشین های اروپائی قادر به نگهداری ماشین نیست چه برسد به ماشین های چینی بیش از کار کردن همش درتعمیر گاهها باید اواره باشند‌
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
دروغ میگن هیچ وقت به فکر مردم نبودن و نیستن اینا میخوان این اشغالای چینی را به مردم قالب کنن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۰۵ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
کو ماشین داخل ماشین چینی هم ندارید اگه ماشین داشتین که واردات انجام نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۰۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
کامیون اروپایی باید وارد بشه تا جلوی مافیای قیمت نجومی تولیدداخل کشور را گرفت هرچی اشغال چینی ریختن تو جاده هیچ امکاناتی ندار قیمتش هم از کشنده اروپایی گرونتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
رضا پاینده
۱۸:۵۱ ۲۴ دی ۱۴۰۰
مدیرعامل ایران‌خودرو دلش برای اشتغال نسوخته ایشون میخان اشغالهای بی کیفیت چین را به راننده بدبخت بدن که توجاده باجون خودش و دیگران بازی کنه اگر راست میگه من یه راننده هستم ماشینش را که میگه کیفیت داره بیاره تست کنیم
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۴:۲۲ ۱۱ دی ۱۴۰۰
مونتاژ فوتون و ماشینهای بی کیفیت چینی به بهای از دست رفتن جان و مال مردم اسمش صنعت نیست آقای مدیرعامل ، شما واقعا میتونین یک هوو یا فوتون را با یک ولوو fh یا اکتروس و داف از نظر فنی مقایسه کنید؟ فرق بین این دو را میفهمی
د؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
چرا برا کامیونت ایسوزو ۱میلیاردو ۷۰۰ میگیری بعد یه جا خواب نداره بعدشم منتاج ایران تمام وسایلش چینیه بدبخت راننده چه گناهی کرده آخه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
دروغ گوهای نادرس کل عالم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
آخه چرا دروغ میگین اولا شما فکر راننده نیستین بلکه فکر سود خودتان هستید .دوم کشنده اروپایی را با تولیدات اشغال داخل مقایسه نکنید .سوم کدام راننده تو ایران ماهی صد میلیون خالص درآمد داره آخه کی این دروغا رو میبافه جز شما با این ماشین های چینی مضخرف اشغال می‌دین به چهار میلیارد .الان دیما شده سه میلیارد و نهصد میلیون تومان .خب دیما بخری خوبه یا داف و ولوو اونا هم الان همین. قیمت هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
انقدر دروغ نگید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
واردات با رفابت کامیوون 50 ساله را دارن 1 ملیارد معامله میکنن چراا حیف رانندگان ما نیس واقعا بهترین و به روزترین ها حق رانندگان ماست
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۲۱:۱۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
افسوس و هزاران افسوس که همچون مدیر عامل داریم که دم از کامیون داخلی میزنه اما از گفتن اسم کامیون معزور چونکه خجالت میکشه بگه کامیون اشغال چینی که روزگار راننده گام به سیاهی کشانده آقای عزیز با توجه به اینکه این کامیون های چینی پر استهلاک هستند سود زیادی نصیب شما میشه ولی صنعت حمل و نقل کشور روز به روز وخیم تر نابود میشه ترا خدا خودتونو اینقدر تحقیر نکنید چیزی که عیان چه حاجت به بیان است خودتون از همه بهتر میدونید که چیزها دارید میگید الله و اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
مگر ما صنعت کامیون سازی داریم که صدمه بخورد چهار تا دلال فاقد وجدان دارند چند عدد کامیون ممتاژ می کنند و به قیمت خون بابا شان می فروشد به امید نابودی کامل ممتاژ کاران دلال صفت
Iran (Islamic Republic of)
واقع بین
۱۹:۲۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی سبب نوسازی آن ها در کشور می شود و شاهد کاهش تولید و آسیب به صنعت و اشتغال کشور هستیم.!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آسیب به صنعت و اشتغال کشور یا اسیب به جیب مافیا وسلاطین وامثال شماهاو....... وتلف نمودن جان ومال مردم ای بی انصافان از خدا بی خبر!
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۶:۴۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
نگاه کنید واردات کامیون کارکرده برند اروپایی هیچ ضرری برای هیچ کسی ندارد مگر برای تولید کنندگان یا در اصل منتاژ کنندگان کامیون های چینی اشغال بی کیفیت و رانت های کثیف اینان ضرر داشته باشه یعنی به هیچ کس دیگه ای ضرری وارد نمیشود .
خوب
اول تمام برندهای اروپایی همگی با کیفیت هستن و با سه یا چهار سال کارکردن اونم در جاده های اروپا که مسافت های طولانی نمیرن بار سنگین نمیزنن، جاده های خیلی خوب دارن و رسیدگی های لازم و خوب را در حق کامیون ها و رانندگان شون میکنن که واقعا کامیون هایی که اونجا بعد از سه چهار سال کار واقعا در حد صفر هستن
اما
تمام کامیون های چینی علاوه بر اینکه هیچ برند چینی به ذات با کیفیت نیست و در شرایط بد ایران هستن پیمایش های طولانی در ایران انجام میدن فول ظرفیت تناژ و حتی بیشتر هم کار میکنن و حتی اگر به این کامیون ها رسیدگی های بیش از حد هم بکنی همه جوره حواست به کامیون چینی باشه نهایت نهایت عمر این چینی ها دو سال هستش و بعدش واقعا رو به ارواق شدن میرن
ولی تمام برند های اروپایی که در ایران بالغ بر بیش از دو دهه فعالیت های سخت در ایران انجام میدن و پیمایش های چند میلیون کیلومتری هم دارن این کامیون ها همچنان سالم و سرحال هستن و میتونن به راننده و مالک کامیون و کشور عزیزمان خدمت کنن
در صورتی هیچ کامیون چینی هیچ گونه خدمتی نه به کشور ما داشته نه خیری به راننده و مالک کامیون رسانده اند و هر چه بوده و هست فقط شر بود و نون بری از سفر بی چاره هایی که کامیون چینی داشته اند .
خوب حالا شما بگید کامیون برند اروپایی هر چند که کارکرده و بی اپشن هم باشد خوبه یا منتاژ کنندگان چینی که به اسم تولید داخل
هم منابع و ثروت کشور عزیزمان رو نابود کرده اند
و هم اینکه عمر خیلی کوتاهی دارند و در دراز مدت هیچ خیری به هیچ کسی نمیرسانند
Iran (Islamic Republic of)
حسین ثنایی نسب
۱۲:۲۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
صدمه به تولید یا باج گیری با قیمتهای تحت سلطه تولید کننده های داخلی بابت خودروهای بدرد نخور چینی دولت اگه میخواد جلو تورم بگیره وارداتو کلا آزاد کنه مرزهارو باز کنه نه اینکه دوبرابر قیمت اجناس وارداتی پول گمرک مالیات بازرگانی وغیره از ملت میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
پس چه کسی جیب مردم را بچاپه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
سلام تجربه نشان داده ک ایرانخودرو و سایپا دروغ میگن مخصوصا از 8 سال گذشته ب اینطرف فقط بفکر چاپیدن مردم هستند یک حرکت جهادی میخواد تا بتونه ریشه مافیای خودرو را بخشکاند
-
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
اين چند ساله به اسم اشتغال دست كرديد توجيب مردم اميد وارم روزي واردات آزاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۷:۲۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
در اینکه واردات خودرو مخصوصا هیبرید و برقی و کم مصرف و بروز باید آزاد شود ،شکی نیست اما صنعت خودرو ما هم تولید و توانش را با رباتیک شدن هر چه بیشتر بالا ببرد.
حتی اگر شده خودروهای خوب چینی را در ایران تولید کنیم البته گزینه های برتر و بهتر همچون بنز و ولوو و خودروهای روز جهان در اولویتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
خب البته اگه یارانه ای که دولت به شما میدهد برای تسهیلات خرید خودروی خارجی به رانندگان بدهد هم برای رانندگان بهتر است هم برای کل کشور توجیه اقتصادی هم دارد
اولا که رانت و یارانه خودرو سازان که مواد اولیه دولتی و وام های سفارشی میگیرند قطع میشود پول هایی که نه برای تولید و تحقیق و توسعه و بلکه برای خرید ارز و طلا و املاک و اجناس احتکاری استفاده میکنید و اقتصاد رو نابود میکنید البته واردات کالاهای لوکس و احتکاری هم بماند


دوما چه پیشرفتی شما یه کشنده را خودتان توی این چند سال نمی توانید طراحی کنید و صفر تا صد بسازید فقط سر مردم کلاه میزارید ماشین هایتان هم با کیفیتی که شما میگید به دست مردم نمی رسد

سوما مگه شما چند نفر کار گر دارید مگه حقوق هایشان را پرداخت میکنید اونا مطمعنان بعد از شما کار پیدا خواهد کرد

بدبختی اصلی مملکت ما شمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
ما توان تولید خودروی با کیفیت که هم حافظ جان سرنشینان باشه و هم کارایی مفید داشته نداریم و باید خودرو ی خارجی وارد کنیم و برای جان مردم ارزش قائل باشید واگر دین دارید بدونید این حق الناسه و اگر جلوی واردات خودرو رو بگیرید اون دنیا باید جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
آقای بزرگوار کدام ماشین داخلی دو میلیارد یک کشنده فوتون ۳میلیارد شده که دیگه ارزان ترین کشنده است . مگه خبر ندارید روز به روز قیمت ماشین رو به افزایش و کسانی که توی این کار هستن نمیتونن ماشین بخرند و مجبورند برای دیگران رانندگی کنند . از طرف تمام رانندگان عزیز خواهشمندم قیمت ماشین های سنگین را کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
رضارمضانی
۱۷:۰۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
سلام من خودم راننده سنگین هستم ایران خودرو باسوئ استفاده ازکامیونها ی چینی رونق حمل نقل را به سلابه کشیده کشنده فوتون ر۳سال پیش به قیمت ۴۸۰میلیون ت بااقساط ۳ ساله التماس می کرد ولی الان به قیمت دومیلیاردوپانصد میلیون ت می دهد وهیچ کسی هم جلو این گرانی افسار ~سیخته رانمی گیرد وکامیون اروپایی سایش به این کامیون های چینی ایرانی بیشتر میارزد هرچه تصادف وعلت تصادف فقط باعث این کامیون هاوکشندهای چینی ایرانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
سلام بزرگ گوار خواهش میکنم ایقدر چوب داخل این کار نکن خدا خوش نمیاید که ماشين چینی مقايسه کنی با ماشین اروپای من خودم راننده هستم همش تو بیابون بگذار این چند سال عمرمان با ماشین روز زندگی کنیم مثلا ماشین فاو چینی که سیم کشی برق مشکل دارد کجا درست کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
این خودرو سازان داخلی به بهانه اشتعال و...دولت ؛ملت ؛مملکت را به گروگان گرفته اند وکسی هم جلودارشان نیست.بگین بنگاههایشان راببندند. دولت اگر واردات اصولی خودرو داشته باشد فقط ازمحل صرفه جویی سوخت مصرفی خوروهای وارداتی می توان هزینه حقوق کارگران بیکارشده را پرداخت کرد.حالا کشته های کمتر،هزینه های استهلاک پایین تر،اعصاب خوردکنی کمترمردم ،رفاه و امنیت بیشترو...جای خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
باسلام به مدیر عامل دلسوز آفرین به شما که اینقدر دلسوز رانندگان هستی خدا لعنتتان کند بااین طرز فکر تان که بیشتر رانندگان را گرفتار جادهاکردید با این تولیداشغال لتان وبیشتر عزیزان را به کشتن دادید بااین خودرو اشغال که نه ترمز دارن نه کلاچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
رانت خواران و جیره خوران شرکتهای لگن مونتاژ کن نگران جیبشان شده اند. اوف بر شما دنیاطلبان بی دین.
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۰۹:۰۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
اینکه کامیونی با طراحی و تولید تقریبا یه قرن پیش را بدن دست مردم تازه تعداد تولید در سال هم خیلی کم باشد قبلش باید از ایشون پرسیده می شد.
در نوشتن اخبار به واقعیت ها توجه کنید اصلا برند اروپایی و مونتاژ چینی قابل مقایسه با هم نیستند.
سال ها با این حرف ها قیمت را کنترل کردند و قیمت یک کامیون چند ده میلیونی را به چند میلیارد رساندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
آسیب رو شما مدیران لایق وارد کردین شاید با این کار جلوش گرفته بشه یکم شاید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
فرغون ساز های بازارسیاه ساز ناراحت شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی
۲۳:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
بگین چینی های هم پیمان دلخور میشن، با کامیونای اشغالشون!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام
خدمت مدیر عاملین ایران‌خودرو جیزل و سایپاچیزل بابت دلسوزی که برای رانندگان و تمام عزیزان جان برکف هستید صمیمانه تشکر به عمل می آورم و می گویم که صد رحمت به کامیونهای اروپایی که ادعا میکنید برای رانندگان خرج به عمل می آورد گزافه گویی کردید و کامیونهای داخلی جز مونتاژ کردن ازنوع چینی که نه آلیاژی دارد ونه شکر خدا لوازمی دارد شما لطف کن ساکت باش چون این کاره نیستید بگذارید ملت به درد خود بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
متاسفانه هیچوقت نظرات و راهکارهای مسئولان ومدیران خصوصا درزمینه اتومبیل بنفع مردم نبودوهمیشه وضعو بدترمیکنه، کاش فقط ساکت مینشستن وحقوقهای کلانشونومیگرفتن وکار بچیز دیگه نداشتن، باهمچین نظراتی کاروبجایی رسوندین که بی کیفیت ترین ماشینای دنیارو میسازین و مردم ناچارا همین گاریهای ساخته دستتونو بقیمتهای کلان بخرن وسواربشن، حقیقتاخجالت نکشیدید یه پراید شش هفت میلیونیو طی دوسال به حدود دویست میلیون رسوندین تازه اونم با لطف قرعه کشی و سایتی که هیچوقت بازنیست مگربرای نورچشمیاتون! ؟تیبا که الان با قیمتی بالای صدوپنجاه میلیون به هموطن خودت میدی همونو بعراق و افریقا وسوریه صادرمیکنین وبه پول ایران زیر بیست میلیون به اجنبی میفروشین، تازه بازم نظرکارشناسی میدید، بازارباید باز وآزاد باشه به روی تمام دنیا وتولیدکننده هروقت مثل مرحوم قندچی توایران ماک ساخت وبا دنیا رقابت آزادکرد هنرکرده، نه اینکه درهاروببندین ومردم ناچارباشن هرچی دستشون دادین سوارشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
مگه ما چی کم داریم که باید جنسای دسته دو اینا رو استفاده کنیم؟؟
کی وارد کننده است یه مسئول مرد پیدا بشه جلوش رو بگیره
خودروسازهای ایرانی هم یکم همت بخرج بدن تا مشتری ازشون راضی باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضارمضانی
۱۷:۰۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
خیلی دلت به حال این فرغون سازها میسوزه مدل۸۰ اروپای شرف داره به کامیونهای صفر چینی ایرانی میارزد درجاده نیستی تا ازغم واندوه ایقشر بدبخت راببینی که خودرا چقدر دشنام میدهنداز دست این کامیونهای بیکیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
شما هیچی کم ندارید ولی من که خودرو چینی خریدم وسط زمستون تحویل گرفتم بخاری سوراخ شده و اون اروپایی که ده سال تو جاده داره کار میکنه بدون هیچ عیبی من میفهمم فرق این مشاغل رو نه شما که معلوم نیست کی هستی فقط شعار بعدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
شما خودرو سازهای داخلی تا چوب واردات و رقابت، بالای سرتون نباشه کاری به نفع مردم و پیشرفت خودرو نمیکنید.حرص خوردن نداره شما با کیفیت تر و ارزونتر درست کن زودتر میفروشی اگه این کار را با ماشینهای سواری میکردن حالا پراید پر از آپشن را که ۳۰ سال پیش اونم از کره گرفتید قرعه کشی نمیکردید به مردم بدید.مطمئن باشید خودرو های دست دوم اروپایی چه سبک و چه سنگین صد برابر با کیفیت تر و کم خرجتر از فرغونهای در حال قرعه کشی شما هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
تولید داخل چه کامیونی هست اینها که همه مونتاژ میشن به صنعتگران ایرانی بها بدین جای حرف زدن عمل کنید
آخرین اخبار