احتمال دارد فدراسیون کشتی کشورمان برای انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی نماینده‌ای را معرفی نکند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات شورای کشتی آسیا اوایل سال جاری در شهر آلماتی قزاقستان و در حاشیه رقابت‌های گزینشی و قهرمانی قاره کهن با حضور ۱۱ کاندیدا برگزار شد و عباس جدیدی قهرمان مطرح کشتی ایران و جهان که از سوی فدراسیون کشتی به عنوان نماینده معرفی شده بود تا بتواند یکی از ۷ کرسی این شورا و البته صندلی دبیرکلی را تصاحب کند متأسفانه در رأی گیری هشتم شد و نتوانست به شورای ۷ نفره راه پیدا کند.

در آن مقطع زمانی بحثی که فراتر از انتخابات شورای کشتی آسیا، ذهن اهالی کشتی را مشغول کرده بود احتمال تکرار این ناکامی در رویدادی مهمتر یعنی انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی بود. فدراسیون کشتی کشورمان از مدت‌ها پیش حمید سوریان نابغه کشتی جهان و المپیک را به عنوان کاندیدای ایران برای حضور در این انتخابات معرفی کرده بود و حتی رایزنی‌هایی هم در این خصوص انجام داده بود به طوری که گفته می‌شد کارگروهی نیز با محوریت مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش شکل گرفت و جلساتی هم برگزار شد.

حمید سوریان که اعتقاد داشت برای حضور در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی باید با تمام وجود برای کسب کرسی تلاش کرد و در اظهار نظری اعلام کرده بود کار سختی پیش رو دارد و علاوه بر متولیان ورزش به حمایت همه جانبه‌ای خارج از حوزه ورزش هم نیاز است گویا با توجه به همه گیری ویروس کرونا و لغو بسیاری از مسابقات بین‌المللی، نایب رئیس فدراسیون نتوانسته به اندازه کافی لابی و رایزنی لازم را با اعضای رأی دهنده در انتخابات را داشته باشد و به همین دلیل گفته می‌شود این قهرمان پُر آوازه تمایلی برای حضور در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی ندارد.

هر چند هنوز فدراسیون کشتی به صورت رسمی واکنشی به این موضوع نداشته است، اما دغدغه اهالی کشتی این است که مبادا ناکامی عباس جدیدی در انتخابات شورای کشتی آسیا دوباره در خصوص سوریان نیز تکرار شود.

انتخابات اعضای هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی قرار است آبان ماه سال جاری همزمان با رقابت‌های کشتی امید‌های جهان در کشور صربستان برگزار شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار