نشت اطلاعاتی از دستگاهی با تراشه نسل آینده کوالکام

اطلاعاتی در گیک بنچ منتشر شده که خبر از ارائه دستگاهی با تراشه Snapdragon 898 شرکت کوالکام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جی اس ام آرنا، تراشه رده بالای +Snapdragon 888 کوالکام چند هفته‌ای شده که به بازار آمده است. این تراشه در اصل یک مدل پیشرفته اسنپدراگون ۸۸۸ با هسته اصلی اورکلاک است. تراشه نسل بعدی نیز در حال آماده شدن است که هنوز رسما اعلام نشده و مشخص نیست که اسنپدراگون ۸۹۵ نام دارد یا ۸۹۸ است و فقط چند مورد نشت اطلاعات را در پی داشته است. آخرین مورد از نشت اطلاعات آن نیز در GeekBench مشاهده شده که نشان می‌دهد ظاهراً یک نمونه اولیه مرموز از شرکت vivo، در حال آزمایش این تراشه جدید است.

شماره مدل ثبت شده vivo V2102A است اما شماره‌ای نیست که بتوانیم آن را به یک دستگاه موجود مرتبط کنیم. البته این قابل درک است، زیرا مشخص است که این دستگاه یک نمونه اولیه است. به نظر می‌رسد دستگاه مورد بحث از پردازنده Cortex-X2 Super Core با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A710 Power 2.17 گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A510 با حداکثر سرعت ۱.۷۹ گیگاهرتز استفاده می‌کند. با توجه به نشت اطلاعات قبلی ما می‌دانیم که هسته Cortex -X2 در Snapdragon 898 (یا ۸۹۵)، باید تا ۳.۰۹ گیگاهرتز افزایش یابد. این بالاتر از هسته اورکلاک شده X1 در +Snapdragon 888 است.

نشت اطلاعات از دستگاهی با تراشه نسل آینده کوالکام

هسته‌های سه حرفی "بزرگ" و "کوچک" در واقع اولین‌هایی هستند که از طراحی ARMv9 استفاده می‌کنند و نوید تا ۳۰ درصد بازده انرژی بهتر را می‌دهند، در حالی که هسته X2 باید ۱۶ درصد سریع‌‍‌تر از مدل قبلی خود باشد. تراشه Snapdragon 898/895 احتمالاً از فرآیند تولید ۴ نانومتری سامسونگ برای بسته بندی پردازنده گرافیکی Adreno 730 نسل بعدی و همچنین مودم جدید X65 5G استفاده می‌کند که می‌تواند در کنار سایر اجزای داخل تراشه تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه سرعت داشته باشد. ما همچنین انتظار داریم ISP و NPU ارتقا یافته را شاهد باشیم.

تولید گوشی‌های جدید با تراشه نسل آینده کوالکام

بر هیچ کس پوشیده نیست که چندین تولیدکننده چینی در حال آزمایش تراشه اسنپدراگون برای پرچمدار بعدی خود هستند، بنابراین احتمالاً می‌توان در روز‌ها و هفته‌های آینده انتظار چنین اخباری را داشت که خبر از ارائه یک دستگاه با پردازنده نسل آینده کوالکام را بدهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار