وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۴ هواپیمای نظامی از چین را رهگیری کرد که وارد حریم هوایی این کشور شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایوان نیوز، وزارت دفاع تایوان از ورود ۲ جنگنده شکاری بمب‌افکن و ۲ فروند هواپیمای ضد زیردریایی از کشور چین به منطقه پدافند هوایی تایوان خبر داد.

این نهاد تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همانند دفعات پیش هواپیما‌هایی نظامی از چین وارد منطقه هوایی ما شدند، ما این هواپیما‌ها را که شامل ۲ جنگنده بمب افکن "شیان جی ایچ -۷" و ۲ فروند هواپیمای ضد زیر دریایی "شان ژی وای -۷" شناسایی کردیم و به دنبال آن سیگنال‌های رادیویی را برای عقب‌نشینی هواپیمای چینی صادر کردیم.»

چین و آمریکا سال‌ها است برسر دریای جنوبی چین و تنگه تایوان یکی از شاهراه‌های بین المللی مهم با هم اختلاف دارند. پکن معتقد است این آب‌ها جزو آب‌های سرزمینی چین است، ولی آمریکا در تحرکاتی مداخله جویانه همواره پشتیبان دولت تایوان بوده است و اقدام به گشت‌زنی دریایی در این منطقه می‌کند.

هفته گذشته نیز یک فروند کشتی جنگی و یک کشتی گارد ساحلی آمریکا از تنگه تایوان عبور کردند، اقدامی که واشنگتن آن را عملیات عادی در داخل آبراه حساسی عنوان کرد که تایوان را از چین جدا می‌کند.

چین همواره با محکوم کردن اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان و دریای چین جنوبی، خواهان احترام واشنگتن به حاکمیت ملی خود است. دریای چین جنوبی ازجمله مناطق چالش برانگیزی است که استراتژیست‌ها از احتمال وقوع درگیری نظامی در این منطقه خبر می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار