سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: خروج آمریکا از افغانستان فصل جدیدی در تاریخ این کشور را رقم خواهد زد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) اعلام کرد که پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، صفحه جدیدی در تاریخ افغانستان باز شده است.

وانگ ونبین، سخنگوی این وزارتخانه گفت: خروج آمریکا نشان می‌دهد که سیاست مداخله نظامی خودسرانه و تحمیل ارزش‌ها و نظام‌های اجتماعی به دیگر کشور‌ها محکوم به شکست است.

این دیپلمات چینی در ادامه تاکید کرد: «ما همیشه به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان احترام می‌گذاریم، اصل عدم مداخله در امور داخلی این کشور را رعایت می‌کنیم و از سیاست‌های دوستانه برای همه افغان‌ها حمایت می‌کنیم.»

او افزود: تاریخ و واقعیت افغانستان نشان می‌دهد که برای تحقق صلح، ثبات و توسعه اقتصادی، این کشور نیاز به ایجاد یک سیستم سیاسی باز و فراگیر، پیگیری سیاست‌های داخلی و خارجی معتدل و پایدار و قطع کامل روابط با همه سازمان‌های تروریستی دارد.

وانگ خاطرنشان کرد که چین همچنان به برقراری ارتباط نزدیک با همه طرف‌های افغانستان و جامعه بین المللی ادامه می‌دهد و برای حفظ صلح، اقتصاد و مبارزه با همه سازمان‌های تروریستی از آن حمایت و به این کشور کمک می‌کند.

این در حالی است که پکن و واشنگتن سالهاست بر سر جزیره تایوان و دریای چین جنوبی با یکدیگر اختلاف نظر سیاسی دارند. دولت پکن معتقد است جزیره تایوان بخشی از خاک چین است. در این میان آمریکا در اقدامی مداخله جویانه در طی این سال‌ها از دولت تایوان حمایت کرده است.

چین همچنین بارها به آمریکا درباره مداخله در امور هنگ‌کنگ و سین کیانگ هشدار داده و خواستار احترام به حق حاکمیت چین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار