رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی بیماران بستری و سرپایی از روند نزولی ابتلا به کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، امروز  ۱۳ شهریورماه در نودوهفتمین جلسه‌ ستاد مقابله با کرونای استان کرمان با اشاره به روند نزولی ابتلا به کرونا در این استان گفت: بیش از ۲۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان نسبت به هفته‌ی قبل کمتر شده و همچنین از تعداد بیماران سرپایی به همین میزان کاسته شده است.

او با بیان اینکه روز گذشته مقدار نسبتا خوبی واکسن به استان کرمان ارسال شده است، افزود: امیدواریم، امروز نیز وزارت کشور واکسن قابل توجهی به ما اختصاص دهد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان به بازگشایی مدارس اشاره و تصریح کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها منوط به واکسیناسیون معلمان، اساتید و دانشجویان است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اعلام اینکه تقریبا واکسیناسیون اساتید انجام شده است، گفت: به بیش از ۸۰ درصد معلمان واکسن تزریق شده و واکسیناسیون معلمان غیرانتفاعی نیز در این هفته کامل خواهد شد.

او افزود: به همه‌ دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی نیز واکسن تزریق شده است و برای سایر دانشجویان باید مرکزی در دانشگاه باهنر به عنوان دانشگاه مادر ایجاد شود تا واکسیناسیون دانشجویان غیرپزشکی نیز در اواسط هفته‌ جاری آغاز شود.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: دانشجویان بومی کرمان را که در جای دیگر تحصیل می‌کنند با کارت دانشجویی و با ثبت‌نام قبلی واکسینه می‌کنیم.

او بر لزوم افزایش سرعت واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: یک مرکز واکسیناسیون به مراکز دیگر افزوده‌ایم و همچنین با افزایش ساعات کار، روند واکسیناسیون را سرعت می‌دهیم، ضمن آنکه ازدحامی در مراکز صورت نباید بگیرد؛ چرا که به هر میزان واکسیناسیون انجام دهیم به ما واکسن اختصاص داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه واکسیناسیون خودرویی با حمایت و همکاری نیروی انتظامی در کرمان صورت خواهد گرفت، افزود: تاکنون حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار دُز واکسن به استان وارد شده است و حدود ۷۲۰ هزار نفر دُز اول و ۳۶۰ هزار نفر دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار