مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: هزینه ماهانه درمان در شرایط کرونایی، ۳۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان درنشست رسانه‌ای که به مناسبت هفته دولت در اداره کل بیمه سلامت برگزارشد به افزایش ۳۰ میلیارد تومانی هزینه درمان ماهانه طی ایام کرونا اشاره کرد و گفت: امیدواریم با منابع در اختیار بیمه بتوانیم تا پایان سال مراکز درمانی را پوشش دهیم.

او بیان کرد: امسال صد و بیست میلیارد ‪تومان اوراق خزانه اسلامی بدهی بیمارستان‌ها و... را پرداخت کردیم تا برای سه ماه امسال دچار کسری نشوند. 

جعفری افزود: بیشترین تلاش مان را برای آموزش عمومی در پیشگیری از بیماری‌های مزمن و بیماری حاد کرونا، درمان سرپایی و مراقبت درخانه انجام می‌دهیم.

او تصریح کرد: درحال حاضر با توجه به شرایط کرونا با بیمارستان‌ها هماهنگ شده با تشکیل پرونده برای بیمار درصورت نبود بیمه، کدملی بیمار برای بیمه سلامت پیامک شود، درنتیجه بیمه رایگان برای وی ثبت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: اغلب بیمارستان‌ها شماره ملی افراد فاقد بیمه را برای ما در هرساعتی از شبانه روز پیامک و اپراتور کشیک در سامانه نام وی را ثبت می‌کند و به وی اطلاع داده می‌شود.

جعفری افزود: اغلب بیماران وقتی با این بیمه روبرو می‌شوند برایشان غیرقابل باور است.

او تصریح کرد:در سال ۷۳ که صندوق کارکنان دولت تنها صندوق بیمه‌ای ما در اداره کل خدمات درمانی بود، تعداد محدودی کارمندان دولت در تعهد بیمه‌ای ما بودند که سال ۷۶ جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزارنفری روستاییان درقالب طرح پزشک خانواده به بیمه افزوده شد و سال بعد ۶۰ هزار عشایر به تعهدات بیمه‌ای ما افزوده شدند و امروز یک میلیون و ۹۰۰ هزاربیمه شده که قریب ده برابرجمعیت ابتدای شروع کار ما بود را در تعهد داریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: از دستاورد‌های خوب جمهوری اسلامی توجه به کاهش بار مالی درمان برای خانواده بوده که شاخص بین المللی پرداخت از جیب، شاخص خوبی نبود که تا سال ۷۳ اغلب هزینه را مردم می‌دادند، اما بعد از تاسیس، ۴۰ درصد بیمه می‌داد و هم اکنون نزدیک ۳۸ درصد هزینه‌های مردم و بقیه آن را دولت می‌دهد.  

او تاکید کرد: طبق قانون برنامه ششم باید به کمتر از ۲۵ درصد می‌رسیدیم، ولی هنوز تا رسیدن به برنامه ششم فاصله ۱۵ درصدی داریم.
جعفری یکی از ضعف‌های حوزه بیمه گری را نبود منابع پایدار دانست وگفت: توزیع ثروت باید از سمت افراد توانمند به سمت افراد ضعیف اتفاق بیفتد که هنوز محقق نشده است.  

او با تاکید براینکه کرونا بر اقتصاد خانوار تاثیرگذاشته است، ابراز امیدواری کرد، دولت در چند ماه آینده بحث ارزیابی وسع را در شرایط بدون کرونا اجرایی کند.  

جعفری افزود: درحال حاضر کل مطالبات سال ۹۹ تسویه و سه ماه اول بخش دولتی نیز در سال ۱۴۰۰‪به تسویه گرفته شده و در وضعیت مطلوبی قرار داریم.  

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد:، چون شرایط کرونایی شرایط جنگی محسوب می‌شود، خدمات ما نیز بیشتر از خدمات تعریف شده ارائه می‌شود.  

جعفری با اشاره به اینکه بیمه برای کمک به فراغ خاطر کادر درمانی بیمارستان‌ها از برخی خط قرمز‌های خود عبور کرده است، تصریح کرد: قبل از شرایط کرونا هر بیمار غیر کرونایی دو میلیون و صدهزار تومان هزینه بستری داشت که بیماران با تشخیص کرونا متوسط ۵ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان هزینه بستری شان می‌شد که سه برابرمی شود.  

او بیان کرد: امسال طی ماه گذشته ۸۰ میلیارد تومان هزینه‌های بیمه‌ای بود که در قبال خدمات درمانی پرداخت شده است.  

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در یک سال اخیر خیلی تضاد علمی بین طب سنتی و مدرن رخ داده است و اکنون متخصصین طب سنتی به روش‌های خود و طب مدرن به روش‌های خودشان استناد می‌کنند.  

جعفری افزود: هرهفته جلساتی در این خصوص نیز به شکل آنلاین داریم که با حضور متخصصین انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار