حمید شهریاری خبرنگار، مورخ و پژوهشگر کهنوجی بامداد امروز براثر کرونا در بیمارستان ۱۲فروردین جان خود را از دست داد و به تاریخ پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، وحدت عیدی فرماندار کهنوج گفت: حمید شهریاری کوتکی، پژوهشگر، تاریخ دان وتاریخ نویس کهنوجی پس از سال‌ها تلاش در عرصه خبر و اطلاع رسانی، دراثر بیماری کرونا ویروس دربیمارستان کهنوج بامداد امروز، به لقاءالله پیوست.

او افزود: حمید شهریاری یکی از تاریخ نویسان جنوب کرمان بود که درعرصه خبر و رسانه نیز، مدتی به عنوان سردبیر نشریات مینوی جهان، صبح مکران، اقتدار جنوب، پنج گنج و سایت خبری کلات، کار‌های سترگ و ارزشمندی را ازخود به یادگار گذاشته است.

عیدی تصریح کرد: در رسانه‌های کشوری و منطقه‌ای نیز سال‌ها قلم زد و آثار فاخری از وی در سطح ملی و منطقه‌ای منتشر شده است.

او با اعلام اینکه جامعه فرهنگ و هنر رودبارزمین در سوگ از دست دادن دو نویسنده و شاعر است، بیان کرد: از بامداد امروز که خبر درگذشت حمید شهریاری منتشر شده است، علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ جنوب کرمان در بهت فرو رفتند.

عیدی گفت: حمید شهریاری چند روز پس از فوت مصطفی آزادی (بی ریا) شاعر رخت سفر بربست و به دیار باقی شتافت.

او با اعلام اینکه حمید شهریاری را کمتر کسی بود که اهل مطالعه نشریات در کهنوج بزرگ باشد و نشناسد، افزود: دلسوز مردم و منطقه، علاقه مندی رشک برانگیز او به تاریخ و فرهنگ رودبارزمین و دوستی، سادگی و صمیمیت وی با مردم و همکاران رسانه‌ای به واقع او را در جامعه رسانه‌ای و فرهنگی متمایز کرده بود.

فرماندار کهنوج تصریح کرد: شهریاری ۴۸ سال سن داشت واز سال ۱۳۷۴ فعالیت‌های تحقیقاتی خودرا در دو زمینه تاریخ و خرده فرهنگ‌های بومی رودبارزمین شروع کرد که ثمره اش «تاریخ پنج هزارساله رودبارزمین» در چهارجلد و فرهنگ تطبیقی و تشریحی مردم رودبارزمین در دو جلد تدوین شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار