کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: از امروز تا آخر هفته با افزایش سرعت وزش باد‌های شمال غربی، ضمن افزایش تلاطم دریا، احتمال نفوذ گردوخاک نیز در این مناطق وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواخر هفته در برخی از ساعات بر سرعت وزش باد‌های شمال غربی در شمال خلیج فارس افزوده می‌شود و ضمن افزایش تلاطم دریا، احتمال نفوذ گردوخاک نیز در این مناطق وجود دارد.

او افزود: امروز و فردا در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب، با افزایش ابر در برخی از نواحی ارتفاعات شرقی و جنوبی استان، ممکن است ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای رخ دهد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: آسمان استان تا پیش از ظهر فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط بیشتر ارتفاعات شرقی و نواحی جنوبی استان در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی و فردا  در برخی از نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

انصاری عنوان کرد: جهت وزش باد نیز متغیر، بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و هنگام وقوع ناپایداری به طور موقت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او گفت: ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در شبانه روز گذشته بندر امام حسن با ۹۰ درصد و جزیره خارگ با ۸۸ درصد رطوبت شرجی‌تر از دیگر نقاط استان بوده‌اند اما بقیه نقاط هم بین ۶۰ تا ۸۳ درصد رطوبت را گزارش کرده‌اند.

انصاری بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۳، جزر دریا ساعت ۱۴:۴۱ و مد دوم دریا ساعت ۲۰:۳۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.