مصرف ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز CNG در اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در سطح استان مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حجت مدنی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل مصرف این سوخت پاک در ۱۵۵ روز گذشته از سال جاری در سطح منطقه را نزدیک به ۱۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: مصرف این فرآورده در بازه زمانی یاد شده در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۷.۳ درصد رشد داشته است.

او تصریح کرد: از آنجا که کشور ایران به منابع بی همتای گاز طبیعی دسترسی دارد، تلاش شده تا سهم گاز طبیعی را در سبد سوخت کشور افزایش داده و از سوی دیگر با توجه به اینکه شبکه گاز تقریبا در سطح استان گسترده شده امکان استفاده از این سوخت به عنوان سوخت خودرو‌ها نیز وجود دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با اشاره به موفقیت منطقه در زمینه جایگزینی مصرف بنزین با سی ان جی در سطح منطقه، بطوریکه در شهرستان‌های بیله سوار و پارس آباد بترتیب رشد ۵۳ و ۵۱ درصد را نشان می‌دهد، شاهد تغییر در ذائقه مشتریان در راستای استفاده از گاز طبیعی به جای سوخت مایع در استان می‌باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.