رئیس فرودگاه شهدای جهرم با اشاره به تقویت شبکه و نوسازی پست هوایی این فرودگاه از افزایش هفت برابری ظرفیت برق فرودگاه شهدای جهرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی جعفرزادگان رئیس فرودگاه شهدای جهرم گفت: تقویت شبکه و نوسازی پست هوایی فرودگاه شهدای جهرم با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شد که منجر به افزایش هفت برابری ظرفیت برق فرودگاه شهدای جهرم شده است.

او افزود: این طرح شامل نصب تجهیزات افزایش دیماند برق فرودگاه که شامل اجرای شبکه MOF و ۲ عدد پست هوایی با ترانسفورماتور ۳۱۵ کیلووات است که علاوه بر کاهش هزینه‌های برق مصرفی، اطمینان از تأمین برق پایدار افزایش یابد.

 جعفرزادگان بیان کرد: قدمت شبکه برق فرودگاه شهدای جهرم تا قبل از انجام این پروژه به ۳۰ سال قبل باز می‌گردد که با آینده‌نگری که در انجام عملیات نوسازی پست هوایی صورت پذیرفت، گامی بزرگ در جهت افزایش و گسترش زیرساخت‌های این فرودگاه انجام شده است.

او تأکید کرد: طی دو سال اخیر تلاش‌های بسیاری برای ارتقای خدمات‌رسانی فرودگاه، به منظور تحقق توسعه اقتصادی منطقه انجام گرفته است.

جعفرزادگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰، در مجموع ۱۱۴ نشست و برخاست در این فرودگاه انجام شده است که سه هزار و ۲۷۲ مسافر و ۳۶ هزار و ۱۹ کیلوگرم بار با استفاده از این پرواز‌ها جابه‌جا شده است.

به گفته او، آمار نشست‌وبرخاست، جابه‌جایی مسافر و حمل بار در فرودگاه جهرم در پنج ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به پنج ماهه سال ۱۳۹۹، ۲۳۶ درصد رشد داشته است.

 جعفرزادگان با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش و اعزام مسافر در فرودگاه جهرم پس از افتتاح پایانه به ۲۲۰هزار نفر، ابراز کرد: تعداد پرواز‌های فرودگاه شهدای جهرم نیز افزایش یافته و پرواز‌های پارس ایر در روز‌های چهارشنبه و پرواز‌های ایران ایر، روز‌های شنبه و دوشنبه در این فرودگاه انجام می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار