کشتار و غارت نتیجه حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان

نماینده ولی فقیه در مازندران غارت اموال، گسترش مواد مخدر و کشتار را نتیجه حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۲ شهریور، غارت اموال، گسترش مواد مخدر و کشتار را نتیجه حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان دانست و گفت: آمریکا ۲۰ سال در منطقه حضور دارد و باید بدانیم در کنار شیطان نمی‌توان به رشد رسید و باید شیطان را از سرزمین خود بیرون کنیم.

او با اشاره به عملیات فرار آمریکا از افغانستان گفت: آمریکا دوستان و نوکران و افرادی که پادویی آن‌ها را می‌کردند، جا گذاشتند و آثار سو این شیطان بزرگ ده‌ها سال دیگر در افغانستان و منطقه باقی خواهد ماند.

آیت الله محمدی لائینی همچنین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و مبارزه با استعمار انگلیس را گرامی داشت و افزود: مردم نباید جنایت‌های این رژیم‌های استعمارگر را فراموش کنند و نباید تصور کرد که با رفتن به سمت انگلیس و آمریکا رشد می‌کنیم و خواب رشد کردن در کنار آنان تعبیر نمی‌شود.

او همچنین به واقعه جمعه سیاه ۱۷ شهریور اشاره و گفت: اگر خون شهیدان این واقعه و شهامت آنان نبود، امروز این عظمت و پیروزی را شاهد نبودیم.

امام جمعه ساری کم استفاده کردن و کار زیاد را از جمله ویژگی‌های دولت مردمی و جهادی یاد کرد و افزود: برداشت کم و بازدهی زیاد از مصادیق زهد به شمار می‌رود، بنابراین دولت باید مردمی باشد و هر مصوبه و طرحی نیز پیوست عدالت داشته باشد.

او عدالت ورزی را لازمه مشروعیت بخشی دولت بیان کرد و گفت: اگر دولت عدالت محور باشد باید از انسان‌های عادل و فسادستیز بهره گیرد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه دولت باید اعتماد و امید بین مردم را احیا کند، افزود: اعتماد و امید مردم لطمه و آسیب خورده و دولتمردان باید امید را دوباره احیا کنند و قول و فعل مسئولان باید یکی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه مسئولان باید وعده‌ها را عملی کنند، گفت: اگر وعده و عمل یکی باشد امید و اعتماد مردم باز خواهد گشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران از دولت خواست تا مدیران جهادی، مردمی، عادل، دردآشنا به مسائل استان را در سمت استاندار و مدیران کل به کارگیری کند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار