رییس سازمان جوانان هلال احمر کشور گفت: امدادگران، اعضای جوان و داوطلبان جمعیت هلال احمربا اجرای طرح‌های مختلف در کنترل کرونا در کشور نقش مهمی داشته‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد گل فشان  رییس سازمان جوانان هلال احمر کشور در حاشیه سفر به شهرستان ایرانشهر برای اجرای طرح نذر آب چهار اظهارداشت:  جمعیت هلال احمر با کمک خیران و داوطلبان حلقه اتصالی است بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان و امیدواریم بتوانیم برای تسکین آلام انسان‌ها گامی برداریم.

وی جمعیت هلال احمر را بعنوان ذخیره‌ای برای مجموعه‌های اجرایی کشور دانست و گفت: وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد نقش هلال احمر اگر حذف شود خیلی از امورات بدون متولی خواهد شد.

رییس سازمان جوانان هلال احمر کشور تصریح کرد: استانداران و فرمانداران می‌توانند یک مشاور جوان و علاقمند به خدمت به مردم را انتخاب تا در زمینه‌های مربوط به جوانان و خدمات مربوط به این جمعیت در کنارشان باشد.

محمد گل فشان ادامه داد:امدادگران، اعضای جوان و داوطلبان جمعیت هلال احمربا اجرای طرح‌های مختلف در کنترل کرونا در کشور نقش مهمی داشته‌اند.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: طرح نذرآب چهار در هشت شهرستان مهرستان، دلگان، چابهار، کنارک، ایرانشهر، سیب و سوران، هیرمند و زهک از ۲ تا ۳۰ شهریور در حال اجراست.

علیرضا میر بهاء الدین ادامه داد: طرح نذر آب در سه سال گذشته با هدف تامین آب آشامیدنی مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر در استان‌های گرفتار خشکسالی جنوب کشور اجرا شد در این طرح علاوه بر آبرسانی؛ خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی ارائه می‌شود.

 «طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب آشامیدنی مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم و توزیع بسته‌های معیشتی نیز انجام می‌شود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین‌المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است جامه عمل بپوشاند این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنان است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت‌رسانی به مردم ایران و جهان از بدو تاسیس تاکنون در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی افزون بر ۲۰ سال و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده اما سرعت وزش در آن‌ها شدیدتر و هماهنگ‌تر است و در زمان‌های خاصی از سال نیز جریان دارند) در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان‌های شدید و گرد و غبار روبه‌رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می‌شود.

سیستان و بلوچستان  به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار