مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان از کمک یک میلیاردو هفتصد و هفتاد میلیون ریالی بسیج اصناف با همکاری بسیج حقوق دانان برای آزادی زندانیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدحجت موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: در ایام ماه محرم (نذر حریت) بسیج اصناف با همکاری بسیج حقوق دانان و اتاق اصناف استان این مبلغ کمک را برای آزادی محکومین بدهکار مالی با اولویت کسبه و بازاریان جمع آوری کرده و پس از واریز به حساب ستاد دیه استان برای آزادی محکومین پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه تمامی محکومین بدهکار مالی در جرائم غیر عمد در نوع شغل (رسته کاری) خود شناسایی و طبقه بندی شده که همگی به صنوف خود در تعداد موجودی و مبلغ بدهی شان معرفی شده اند، تصریح کرد: مقرر شده مبلغ ۲ میلیارد ریال هم با کمک خیرین ستاد دیه استان برای آزادی محکومین مالی با اولویت کسبه و اصناف پرداخت تا زمینه آزادی تعداد بیشتری از محکومین غیر عمد زندان‌های استان فراهم شود.

موسوی قوام بیان داشت: در حال حاضر ۱۷۸ مددجوی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که حدود ۶۰ درصد آنان جز کسبه و بازاریان آبرومند هستند که بخاطر شرایط بد اقتصادی و خصوصاً بیماری کرونا دچار ورشکستگی و مشکلات مالی شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.