مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از برقراری ۳۱ هزار و ۷۰۰ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در مردادماه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،رضا پیرا مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشکاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۵ هزارو ۷۰۱ مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها در مرداد سال جاری ،خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۹۲۲ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

پیرا اظهار کرد: از تعداد مأموریت انجام شده یک هزار و ۷۳ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۷۰۶ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

او اذعان کرد: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ۹۷۶ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و دو هزار و ۱۲۰ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه تصریح کرد: در مدت زمان عنوان شده به یک هزار و ۱۶۴ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۴۹۵ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

پیرا با بیان اینکه در مدت زمات یاد شده ۱۱۷ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

او  از برقراری ۳۱ هزار و ۷۰۰ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد، پنج هزار و ۷۰۱ مورد منجر به انجام ماموریت امدادرسانی به بیماران و مصدومان در مدت زمان مذکور شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان تعداد ماموریت‌های انجام شده مربوط به اورژانس زنان را ۲۸ مورد اعلام نمود و یادآور شد: در ادامه ماموریت‌ها نیرو‌های این مرکز به ۵۲۵ نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و تنفسی در یک ماه گذشته در استان خدمات اورژانسی ارائه داده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.