مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۵۴ هزار مأموریت امدادرسانی به مصدومان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضا پیرا مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به مهم‌ترین اقدامات و دستاورد‌های حوزه اورژانس ۱۱۵ در استان از سال گذشته تاکنون گریزی زد و اظهار کرد: ۵۴ هزار و ۴۶۳ مأموریت امدادرسانی به بیماران و مصدومان در بازه زمانی یاد شده تاکنون در استان انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۲ هزار و ۹۵۶ مأموریت شهری، ۱۱ هزار و ۴۳۱ مأموریت جاده‌ای، ۷۶ مأموریت اورژانس هوایی صورت گرفته است.

پیرا با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اورژانس ۱۱۵ در روستای برده رشه از توابع شهرستان مریوان خاطرنشان کرد: در مدت زمان یادشده فاز دوم سامانه اتوماسیون عملیاتی ۱۱۵ در همه شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بازسازی ۶ دستگاه آمبولانس فرسوده را از دیگر اقدامات این حوزه بیان کرد و گفت: ۲۴۰ متر مربع زمین از اداره راه و شهرسازی در ناحیه منفصل شهری نایسر جهت احداث پایگاه اورژانس ۱۱۵ تملک شده است.

او اذعان کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۰۵ نفر نیرو به صورت پیمانی و ۳۷ نفر قراردادی در راستای نیاز استان در این مرکز جذب شده‌اند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲ پد فرود بالگرد در محور‌های استان از جمله کیلومتر ۲۰ سنندج- کامیاران جنب پاسگاه نران و در محوطه درمانگاه حسین آباد واقع در کیلومتر ۴۵ محور سنندج دیواندره راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.