
باشگاه خبرنگاران جوان؛ پریسا بهرامی- کیومرث حبیبی در دهمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل راههای کردستان اظهار کرد: وضعیت تصادفات رانندگی در استان از ابتدای سال تاکنون نسبت به دو سال گذشته وضعیت مناسبی ندارد و تنها در بخش درون شهری ۱۷.۴ درصد کاهش داریم.
وی با بیان اینکه کردستان در ردیف استانهای اول کشور در آمار بالای تصادفات است، ادامه داد: رتبه ۲۹ کشور را در پرخطرترین راهها داریم و با توجه به نزدیکشدن به روزهای پایانی سال و افزایش ترددها، میطلبد دستگاههای مرتبط از تمام ظرفیتها برای ارتقاء راهها و رفع نواقص جادهای استفاده کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت در کردستان، گفت: با توجه به گزارشهای ارائه شده در جلسه، ۳۳ درصد از تصادفات رانندگی استان در محور کریدور در دست ساخت شمال به جنوب استان رخ میدهد که شرکت ساخت باید پیگیریهای لازم را در این خصوص انجام دهد.
حبیبی به تخریب روکش آسفالت جادهها در محورهای منتهی به معادن در استان اشاره کرد و افزود: به منظور بهسازی راههای مذکور باید شورای معادن استان بخشی از وصولی حقوق دولتی سهم معادن استان را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای کردستان تخصیص دهند.
وی به نقش پررنگ عامل انسانی و ارتقا فرهنگ رانندگی در وقوع تصادفات رانندگی اشاره و اظهار کرد: با احیای همیاران پلیس در مدارس، تهیه انیمیشن، نصب بنرها، استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی میتوان به فرهنگسازی درست رانندگی کردن کمک کرد.
بررسی وضعیت ایمنی نقاط پرتگاهی در محدوده گردنه صلوات آباد و بررسی وضعیت ایمنی دوربرگردان غیر استاندارد روبروی تقاطع روستای هلیزآباد و کاشی کسری از دیگر موضوعات مطرح شده به عنوان دستور کار جلسه بود.