هواپیمای آتش نشان ایلوشین برای مهار کامل آتش سوزی تالاب بین المللی انزلی در حال پرواز و آب پاشی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: برای مهار کامل آتش سوزی تالاب بین المللی بندر انزلی هواپیمای ایلوشین بر فراز این تالاب وارد عمل شده است.

او با بیان اینکه این هواپیمای آتش نشان با قابلیت حمل ۴۰ هزار لیتر آب هم اکنون بر آسمان تالاب آتش گرفته انزلی در حال پرواز و آب پاشی است، افزود: با توجه به نداشتن دسترسی به مناطق درگیر با آتش در تالاب انزلی و اعلام نیاز محیط زیست برای استفاده از این هواپیمای برای رفع این بحران، اقدامات لازم انجام و از سوی سازمان اطفای حریق کشور موافقت شد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان اظهار داشت: متأسفانه سازمان محیط زیست به عنوان متولی حفظ و صیانت از زیستگاه‌های کشور هیچ گونه امکاناتی برای اطفای حریق در مواقع اضطراری در مناطق چهارگانه تالاب‌ها در اختیار ندارد.

مرادی ادامه داد: از ۲ روز گذشته بار‌ها آتش سوزی تالاب انزلی با تلاش مأموران آتش نشانی از شهر‌های رشت، بندرانزلی و منطقه آزاد و نیرو‌های امدادی و مردمی فروکش کرد، ولی دوباره شعله‌های آن زبانه کشید.

او تصریح کرد: علاوه بر نیرو‌های آتش نشانی، از بالگرد جمعیت هلال احمر هم برای مهار آتش سوزی تالاب استفاده شد و این آتش تا حد زیادی فروکش کرد، ولی از عصر دیروز دوباره شعله گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.