مسئول راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری هوایی پارک علم و فناوری یزد گفت: هدف از ایجاد پردیس هوایی، شکل گیری کسب و کار هوانوردی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فرهنگ نیا مسئول راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری هوایی پارک علم و فناوری یزد گفت: مخاطبان پردیس هوایی طیف بزرگی از دانش آموزان و فارغ التحصیلان حوزه هوانوردی هستند که علاقه‌مندان به خلبانی و مباحث هوانوردی را تشکیل می‌دهند.

او بیان کرد: استان یزد به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور و کویری بودن، سهم بزرگی در بخش گردشگری هوایی دارد.

فرهنگ نیا بیان کرد: مرکز پردیس هوایی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و موسسه پردیس علم و فناوری یزد به عنوان متولی زیر ساخت آموزشی شکل گرفته است.

او بیان کرد: در حال حاضر آموزش کودکان و نوجوانان همچنین آموزش تخصصی برای فارغ التحصیلان صنایع هوایی انجام شده و از کسب و کار‌ها و پروژه‌های مرتبط با این صنعت نیز حمایت می‌شود.

فرهنگ نیا گفت: هدف گذاری این پردیس پهپاد، هواپیمای فوق سبک و تجهیزات فرودگاهی است و نگاه به این نوع هواپیما مانند خودرو است و باید زیرساختی فراهم شود که به عنوان تاکسی هوایی استفاده شود.

او اظهار داشت: تاکسی هوایی یکی از امید‌ها و اهداف آینده مسئولین راه اندازی پردیس فناوری هوایی است.

او تصریح کرد: با گذراندن چند ساعت آموزش هر خانواده می‌تواند یک پهپاد ابتدایی را به پرواز درآورد و بعد از ورود پهپاد‌ها و هواپیما‌ها به استان خدمات مرتبط با آن مطرح و کسب و کار‌های این حوزه شکل می‌گیرد.

فرهنگ نیا با اشاره به استفاده از این پهپاد‌ها در حوزه کشاورزی و سم پاشی گفت: اولین قدم، آموزش اپراتوری این پهپاد‌های سم پاش به جوانان علاقه‌مند است.

او گفت: یک برنامه آموزشی با هدف آشنایی دانش آموزان با رشته هوافضا با همکاری آموزش و پرورش یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.